Avatar billede mr_jay Mester
15. juli 2011 - 17:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke system gendanne

Når jeg prøver systemgendannelse får denne fejl kode "0x80071A91" og har søgt lidt rundt, men kan ikke finde en løsning. Nogle som kan hjælpe.
Avatar billede mr_jay Mester
15. juli 2011 - 18:00 #1
Glemte at sige, at jeg har Windows 7 Home Premium
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2011 - 18:37 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 18:38 #3
fra en kommandopromt kunne du prøve at give den denne kommando rstrui.exe
Hvis du ikke har den er det link her til hvordan:
http://www.blogsdna.com/2040/how-to-enable-run-command-in-windows-7-start-menu.htm
Avatar billede mr_jay Mester
15. juli 2011 - 19:00 #4
Jamen jeg kan sagtens starte systemgendannelsen, men efter systemgendannelsen er gennemført, skriver den at den ikke kunne gennemføre systemgendannelse og kommer så med den tidligere nævnte fejlkode.
Avatar billede mr_jay Mester
15. juli 2011 - 19:02 #5
@treatmenice
Nu er jeg lige gået igang med en malwarebyte scanning og testede lige dit forslag og den havde jeg prøvet, dvs næsten prøvet, manglede dette tegn første gang / og nu skal den genstartes men må lige vente til Malwarebytes er færdig, før jeg kan se om det hjalp.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 19:59 #6
#4 Det kunne vi jo ikke se i dit indlæg at systemgendannelse kunne køre, og at du fik koden efter genstart

Hvis fix it ikke virker kunne du prøve at køre chkdsk:
http://www.w7forums.com/use-chkdsk-check-disk-t448.html

Ps Du skal ikke selv lægge svar. Det bruges kun til løsninger og pointgivning (som der står).
Avatar billede mr_jay Mester
15. juli 2011 - 20:49 #7
Nu har jeg prøvet jeres forslag og stadig kommer den fejlkode. Checkdisk fandt ingen fejl, men stadig kan jeg ikke gendanne den til et tidligere tidspunkt.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 21:02 #8
Jeg var udsat for  samme problem på min kones win 7 Home Premium

Det kunne løses ved at jeg afinstallerede Norton.

Hvis du også har Norton installeret, syntes jeg det, er et forsøg værd at fjerne det program
Avatar billede mr_jay Mester
19. juli 2011 - 22:03 #9
Det lykkedes med den kommando "fsutil resource setautoreset true E:", da jeg fandt ud af, at windows ikke lå på C drevet ;-)

Takker for hjælpen.
Avatar billede mr_jay Mester
16. januar 2013 - 16:49 #10
Og endnu engang er det dig som hjælper og skal have point :-) Så kom med et svar og point du skal få.
Avatar billede mr_jay Mester
16. januar 2013 - 16:50 #11
treatmenice that is.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 18:41 #12
ok