Avatar billede pstidsen Novice
14. juli 2011 - 23:19 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Zen Coding i Notepad++

Hvor og Hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2011 - 23:22 #1
Mener du Zend Framework?
Avatar billede pstidsen Novice
14. juli 2011 - 23:43 #2
Tror det ikke. Det jeg vil have er http://code.google.com/p/zen-coding , men hvis jeg trykker på "for notepad++" får jeg en 404 error. Det skal være sådan at når jeg laver et < så begynder den at foreslå hvilke tags jeg kunne bruge. Ligeledes med attributter osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2011 - 04:00 #3
Avatar billede pstidsen Novice
15. juli 2011 - 19:56 #4
Har prøvet, men det eneste der kommer en en zen coding menu knap og jeg kan ikke få det til det som det skal. Jeg vil gerne have det til at være ligesom videoerne på www.nemprogrammering.dk.
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 18:10 #5
Har du noget, Arne?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2011 - 20:39 #6
nej - jeg bruger ikke selv notepad++
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 21:59 #7
hvad så?

smid svar for point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2011 - 22:03 #8
Eclipse og jEdit.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2011 - 22:03 #9
og et svar
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 22:15 #10
er der zencoding og ligner med notepad++?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2011 - 23:08 #11
Eclipse template fungerer saa vidt jeg kan se lidt ligesom zen coding. Jeg kan ikke garantere at Eclipse er lige saa god, men der er noget.

Men derudover er zen coding ogsaa tilgaengelig for Eclipse:
  https://github.com/sergeche/eclipse-zencoding

jEdit har ikke mulighed for zen coding omend det gar vaeret efterlyst:
  http://code.google.com/p/zen-coding/issues/detail?id=216
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 23:49 #12
Er Eclipse overhovedet en html/php editor? Hvis ja, så smid lige et link :)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2011 - 01:10 #13
Eclipse er efterhaanden naesten alt mellem himmel og jord.

Men med PDT er det en PHP editor.

http://www.eclipse.org/pdt/
http://wiki.eclipse.org/PDT/Installation#Eclipse_3.7_.2F_Indigo_.2F_PDT_3.0

Den er gratis. Hvis du vil lidt mere findes der Zend Studio som bygger oven paa Eclipse PDT.

http://www.zend.com/en/products/studio/comparison
Avatar billede pstidsen Novice
19. juli 2011 - 01:44 #14
Ja det er fint, men synes ikke jeg kan lave en ny fil. Når jeg skal vælge mappe kan jeg kun trykke på hjælp og der finder jeg heller ikke noget brugbart.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2011 - 01:55 #15
kontekst?
Avatar billede pstidsen Novice
19. juli 2011 - 12:34 #16
Altså jeg trykker File-->New--->HTML file.

Hvad er det så jeg skal skrive i "Enter or select the parrent folder"??
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2011 - 15:50 #17
Den burde anbefale projektets navn. Hvis ikke saa skriv projektets navn.

Ved mere avanceret brug vil du nok begybder at bruge subdirectories til at strukturere tingene, men start med det simple.
Avatar billede pstidsen Novice
19. juli 2011 - 16:01 #18
Jeg får bare "The specified project does not exist."
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2011 - 16:05 #19
Har du oprettet et projekt foerst?
Avatar billede pstidsen Novice
19. juli 2011 - 16:16 #20
baah det var da noget underligt noget. Hvilken teplate skal man bruge for korrekt DTD?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2011 - 18:02 #21
Du vaelger et PHP projekt og saa opretter du HTML fil i det og den prompter dig for forskellige HTML standarder.