Avatar billede grafik-anders Mester
13. juli 2011 - 08:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke finde Iphone udviklerpakken til MacBook OS10.5.8

Hej

Jeg har nu to gange kommet til at downloade noget forkert i forsøget på at downloade Iphone udviklerpakken til MacBook OS10.5.8.

Er der en, som kan hjælpe mig?

De versioner, som jeg har downloadet kan ikke køre på min maskine - kan det virkeligt passe og går jeg glip af meget?

Kan jeg investere i et nyt styresystem til min MAC og er det det værd? Min maskine er en 2GHc Intel Core 2 Duo med 2 GB og 1067 MHz DDR3.

Mvh.
Anders
Avatar billede haverslev Novice
13. juli 2011 - 09:17 #1
Avatar billede kjeldsted Novice
13. juli 2011 - 09:57 #2
Hvis du kører OS X 10.5.8 har jeg da kun én anbefaling. Skynd til at skaffe en opgradering til 10.7 inden der en gang næste uge kommer en 10.8.

Det er nødvendigt at opgradere til 10.7 (Snow Leopard) inden opgradering til 10.8 (Lion).

Det koster omkring 150-250 at opgradere en OS X (rigtig billigt, tager i betragtning hvor meget man får). Og det er nok korrekt at der er nogle spærringer omkring iOS5 programmering. Lyder i hvert fald rimeligt.

Men det er sådan set dumt ikke at gøre det. Og når det kommer til opgradering af OS X er det også en ret smertefri omgang. Selvom man selvfølgelig skal huske backup af de vigtigste dokumenter opgradere den uden tab af programmer dokumenter og andre data.
Avatar billede grafik-anders Mester
15. juli 2011 - 09:59 #3
Ok, - hvis jeg opgraderer til Leopard (betaler de 150-250 kr) skal jeg så bagefter betale det samme for at få Lion? (altså samlet måske 500 kr)

Så kan det vel næsten bedre betale sig at købe en Lion direkte?

Kan min maskine køre det? (Min maskine er en 2GHc Intel Core 2 Duo med 2 GB og 1067 MHz DDR3)
Avatar billede haverslev Novice
15. juli 2011 - 10:28 #4
Det kan den:
Your Mac must have an Intel Core 2 Duo, Core i3, Core i5, Core i7, or Xeon processor to run Lion.

http://www.apple.com/macosx/
Avatar billede grafik-anders Mester
15. juli 2011 - 10:47 #5
,, og skal jeg betale for både Leopard og Lion? = ca. 500 kr?
Avatar billede kjeldsted Novice
15. juli 2011 - 20:50 #6
For at opgradere til Lion SKAL du kører OS X 10.6.8, i følge Apple's specifikationer. Man kan jo altid prøve, men der er jo så risiko for at ødelægge systemet på egen risiko.
Så ja, for at kunne få Lion opgraderingen til $29.99 skal du have en Snow Leopard.
Avatar billede haverslev Novice
16. juli 2011 - 08:26 #7
Som der stod i mit tidligere link, så skal du opgradere - her er samme på dansk:
http://www.apple.com/dk/macosx/
Avatar billede grafik-anders Mester
06. marts 2012 - 21:43 #8
Tak til alle - jeg vil gerne dele points ud - send gerne svar? :)
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2012 - 10:02 #9
Svar.