Avatar billede webweaver Praktikant
11. juli 2011 - 19:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at åbne PDF filer

Hej folkens

Jeg oplever et irriterende problem i IE 9. Jeg kan ikke åbne PDF filer, som bliver genereret af programmering. Det er sindssygt irriterende, da det tit er nødvendligt at læse et PDF dokument. Hvis det bare er et link direkte til en fysisk uploaded PDF fil, virker det fint.

Hver gang, at jeg prøver at åbne en genereret PDF, sker der ikke noget. Bare blank side og ikke mere ...

Jeg har prøvet at afinstallere Internet Explorer helt tilbage til version 7, for herefter at installere opdateringerne igen. Det virker stadig ikke.

Jeg har herefter også prøvet at afinstallere Adobe Reader 10, for at se om det skulle virke bedre med version 9. Her ej nogen forskel heller.

Det virker fint på min laptop. Bare ikke på denne stationære. Den eneste forskel er, at jeg kører Vista på den stationære og Windows 7 på den bærbare.

Jeg er gået indstillinger igennem i Adobe Reader omkring Internet og checket for indstillinger i browseren, hvis der skulle være deaktiveret noget der. Kan dog ikke se noget .. Ved ikke rigtig, hvad jeg skal forsøge mig med mere efterhånden, så jeg håber, at I har nogle gode råd, som kan hjælpe mig på vej :)

Problemet er i øvrigt opstået i forbindelse med opdatering fra IE 8 til IE 9 tror jeg.

På forhånd tak.

Mvh. Lasse Jensen
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2011 - 19:55 #2
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2011 - 20:04 #3
Jeg havde mange problemer med Adobe Reader. Od den blev bar mere og mere bloated med tiden. Jeg dumpede den og har siden ikke haft problemer med readeren Foxit - prøv.
Avatar billede webweaver Praktikant
11. juli 2011 - 20:57 #4
#1 Jeg går i forvejen meget op i at holde en ren computer, så jeg har allerede installeret CrapCleaner permanent. Den kører jeg minimum een gang om ugen, så tror desværre ikke, at den kan gøre meget mere for mig.

#2 Kompatibilitetsvisning er jo kun muligt i IE 9, når programmet registrerer, at siden ikke er kompatibel, da ikonet til denne funktion ellers ikke vises. Så det er ikke helt holdbart i længden. Men har da lige prøvet et sted, hvor det var muligt. Desværre uden held også. Men burde heller ikke have noget at gøre med PDF visning, da det må være noget kommunikation mellem IE og Adobe Reader som kikser.

#3 Det kan godt være, at det bliver nødvendigt. Bare rimelig ærgerligt, da jeg kun kan lide Adobe Reader. Det virker jo fint på min laptop og har altid virket fint før IE 9, så burde sgu ikke være helt umuligt. Kan være jeg skal prøve at eksperimentere lidt mellem 32 og 64 bit udgaven og se, om det har noget at sige måske. Kan ikke udelukkes faktisk.

Ellers tak for forslagene til jer alle.
Har I flere/andre? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2011 - 21:21 #5
Kompatibilitetsvisning er jo kun muligt i IE 9, når programmet registrerer, at siden ikke er kompatibel, da ikonet til denne funktion ellers ikke vises.

Det er ikke korrekt. Hvis det er så er ingen af de 45 bogmærker jeg har liggende kompatibel med IE9 - selv om de virker uden problemer...
Lyder ikke helt korrekt. Hvor har du det fra?

Hvorfor prøver du ikke bare Foxit?
Det er trods alt bare et dokument der skal vises :)
Avatar billede webweaver Praktikant
11. juli 2011 - 23:02 #6
#5 Det er korrekt! Fra Microsoft. Det er noget de selv skriver.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/How-to-use-Compatibility-View-in-Internet-Explorer-9

Hvis Internet Explorer registrerer en webside, som ikke er kompatibel, vises knappen Kompatibilitetstilstand på adresselinjen. Du kan aktivere kompatibilitetstilstand ved at klikke på knappen Kompatibilitetstilstand, så ikonet skifter fra en konturvisning til en dækkende farve.

Prøv at gå ind på http://www.google.dk/
Der vil du ikke kunne se noget kompabilitetsvisningsikon.

Så ja, de 45 bogmærker du har, er ikke 100 % kompatible med IE 9 tilsyneladende. (Det betyder dog ikke, at siden ikke vises ordentligt nødvendigvis)

Jo jo, men hvis der nu findes en løsning på at bruge Adobe Reader, vil jeg da lige foretrække det først, inden jeg begynder at installere 117 fremmede programmer. Det virker jo på min anden computer, så det burde vel nok også kunne løses her ...
Avatar billede neoman Novice
11. juli 2011 - 23:28 #7
Nu har jeg en lidt anden tilgang til tingene end du. Hvis jeg kan få noget som virker, så dumper jeg det der ikke virker, og bruger ikke mere tid på det. Årsagen til at dumpe Adobe REader var bloating, updates som ikke virkede og skulle køres igen og igen via deres kryptiske updatesystem, visse sider på nettet med PDF åbnede ikke ordentligt, men hvs jeg DL'ede pdf'en , så kunne jeg fint åbne den.. og en dag fik jeg spat af alt det der, prøvede Foxit, og så var det adios adobe.
Avatar billede webweaver Praktikant
11. juli 2011 - 23:39 #8
#7 Det er også helt fint - hver sin måde. Jeg vælger at undersøge og kæmpe lidt for det, istedet for bare at give op :) Jeg har aldrig oplevet problemer med Adobe Reader på den ene eller anden måde før og derfor kan jeg ikke være enig med dig i at droppe det så hurtigt. Hvis det måske bare er en indstillingsmulighed et sted der skal rettes, synes jeg da, at det er fjollet at installere noget helt nyt for mig, bare fordi jeg ikke "gider" at undersøge det andet :)

Men hvis jeg ikke kan få det til at virke, kan det jo være at jeg bliver tvunget til at prøve Foxit. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juli 2011 - 23:53 #9
#6 du har ret - så lærte jeg det :)
Avatar billede webweaver Praktikant
12. juli 2011 - 00:19 #10
#9 Det er nu egentlig smart nok, at den selv registrerer, hvornår der er brug for at vise ikonet og hvornår, at der ikke er. Samt, at den husker den visning man benyttede sig af sidst man besøgte sitet :-)
Avatar billede larsini Seniormester
12. juli 2011 - 10:01 #11
prøv lige nedenstående øvelse som hjalp hos mig (et fif jeg fik fra eboks da jeg fik problemer med ie9 på win7 pc)

Luk alle browser vinduer
Tryk på start og gå ind i kontrolplanel > herinde vælger du Netværk og Internet
I Netværk og Internet vælges Internet Indstillinger > herefter fanebladet Avanceret.
I Avanceret skal du trykke på nulstil nederst til højre.
I den box der dukker op, vælger du igen nulstil og afventer tre grønne flueben. Når disse er at se på din skærm, trykker du på luk.
Efter at have gjort som beskrevet herover, kan du igen gå på nettet og åbne dokumenterne, fuldstændig som du plejer.
Avatar billede webweaver Praktikant
12. juli 2011 - 12:33 #12
Det er simpelthen fantastisk! Larsini det virker sgu!
Jeg vidste der måtte være en løsning!

Smid et svar, så du kan få de fortjente point :)
Avatar billede larsini Seniormester
12. juli 2011 - 12:47 #13
ja, det er fantastisk at man hele tiden, selv med mange års pc-erfaring, kan lære noget nyt - og morsomt tilmed - mvh larsini