Avatar billede Mathias- Nybegynder
05. juli 2011 - 23:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af side

Hej

Jeg kunne godt bruge lidt feedback på min hjemmeside, samt det tilhørende excelark :)

http://www.kostberegner.dk/

vh
Mathias
Avatar billede kjeldsted Novice
05. juli 2011 - 23:43 #1
Det første jeg tænker er umiddelbart.

Hvor en excel fil?

Nu sidder jeg lige på en helt frisk formateret computer så har ikke lige nogle programmer til at åbne den slags filer, men skal desuden heller ikke have excel på min computer (Mac). Men ville det ikke være bedre at lave den som en integreret del af siden? Eller er der en bestemt grund til netop excel?

Men design. Skrifttypen skal laves om og det kan kun gå for langsomt. Fonte med fødder må KUN benyttes til computer hvis skriften er relativ stor. Der sker nemlig det med fonte med fødder at når man kommer en en ganske almindelig font-størrelse så kommer størrelsen på fødderne ofte ned omkring 1px. Måske mindre. Det betyder det bliver helt mudret og meget svært at læse. Har faktisk lige måtte zoome i browsere for at kunne læse det.

Siden ser for mig også en smule rodet ud. Ved første øjekast skal jeg lige bruge lidt tid på at finde ud af hvilke elementer der er en del af hjemmesiden og hvilke der er forskellige "plugins". Og de sidstnævnte er faktisk meget dominerende. Ikke mindst pga. farven.

Og så ville lidt billeder måske pynte på det hele. Frugt ser jo fantastisk ud på billeder så det vil da være oplagt.

Til sidst så vil jeg lige sige at jeg også har svært ved at se hvor på siden jeg egentlig er. Hvis jeg browser lidt rundt på din side, mens man lige skal skrive en besked på Facebook, mangler man den tydelige overskrift der er hurtig at afkode som signalere "HER ER DU!"
Avatar billede Mathias- Nybegynder
05. juli 2011 - 23:49 #2
Tak for dine kommentar
Hvilken skrifttype skal jeg skifte til?
Siden du står på skifter grøn - se i højre side. ;)
Avatar billede rix Praktikant
05. juli 2011 - 23:58 #3
synes den blinkende æble skal væk den tager ens opmærksom hed når man læser hvad der står i forsiden.
jeg synes også at siden er for hvid men ellers ser den god ud
Avatar billede kjeldsted Novice
06. juli 2011 - 00:00 #4
Jeg vil faktisk sige en hvilken som helst uden fødder :)

Og, ja. Det kan jeg godt se. Men det er ikke ret tydeligt. En overskrift for siden med en stor font ville gøre underværker (her må der godt være fødder, selvom man jo også skal huske på maks. tre fonte på siden)
Avatar billede Mathias- Nybegynder
09. juli 2011 - 01:17 #5
ingen svar?
Avatar billede kjeldsted Novice
09. juli 2011 - 03:18 #6
>> ingen svar?

Øh. Hvilken type svar eftersøgte du så lige dér?