Avatar billede xenoxsis Nybegynder
05. juli 2011 - 15:00 Der er 1 kommentar

WPF editable textblock

Hej,

Jeg skal forsøge mig med at lave en TextBlock man kan ændre i. Dette har jeg gjort ved at lave en textblock med en MouseDown event. Som gør en TextBox visible. Jeg kan så ændre i textboxen og når den mister focus, gemmer den værdien tilbage i textblock'en.

Min mousedown even ser sådan ud:

private void ValueTextBlock_MouseLeftButtonDown(object sender, MouseButtonEventArgs e)
{
    ValueTextBlock.Visibility = Visibility.Hidden;
    ValueTextBox.Visibility = Visibility.Visible;
    ValueTextBox.Focus();
    ValueTextBox.SelectAll();
}

Men når jeg trykker på textblokken, bliver textboxen rigtigt nok vist, med den rigtige værdi, men den får ikke focus, og bliver da slet ikke selected.
Når jeg så igen trykker på textbox'en kan jeg se at selectAll har virket, men focus virker ikke.

Nogle med nogle idéer?
Avatar billede paro Nybegynder
11. juli 2011 - 09:46 #1
Jeg har ikke lige afprøvet det. Men prøv med
FocusManager.SetFocusedElement(focusScope1, button2)
focusScope1 kan f.eks. være et panel.

Du kan se lidt mere her.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.input.focusmanager.setfocusedelement.aspx