Avatar billede nph12 Nybegynder
02. juli 2011 - 10:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køre flere instanser af samme program

Hej
Er det muligt at køre flere instanser af samme program? Jeg køre både mac og windows.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2011 - 12:22 #1
kun hvis det enkelte program tillader det.
Avatar billede nph12 Nybegynder
02. juli 2011 - 16:46 #2
claus57>> Hvordan finder jeg ud af, om mine programmer tillader dette???
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2011 - 17:10 #3
start fx word, og åben så et nyt dok (det går fint - jeg kører ofte med to åbne word samtidig). Tilsvarende med stifinder - den kan også uden problemer køre flere gange samtidig. Internet Explorer og Firefox kører også fint i mange åbne vinduer på en gang.

Det er nok fx spil og programmer (fx regnskab), der styrer enkeltbruger-databaser, der ikke tillader flere åbne instanser på en gang, da det kan medføre tab af data. Og det er jo heller ikke smart at åbne samme fil flere gange (du må fx ikke redigere samme word-dok fra to åbne word-instanser - den senest-aktiverede vil åbne i skrivebeskyttet tilstand, så du tvinges til at give filen et nyt navn hvis du vil gemme).

Hvordan mac har det aner jeg ikke - jeg har valgt at holde mig ude af Jobs verden.
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. juli 2011 - 13:48 #4
OK. Tak. Opret et svar, hvis du vil have point.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2011 - 17:11 #5
bare luk
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. juli 2011 - 09:59 #6
OK.