Avatar billede Jee Praktikant
01. juli 2011 - 13:29 Der er 2 kommentarer

Funktion i illustrator.

Hej kloge hoveder :)

Normalt når man i illustrator laver en boks eller lignende, så vil der, når man sætter musen i et af boksens hjørner opleve, at der fremkommer en lille pil, som man kan trække i og derved gøre boksen større eller mindre. Fra den ene dag til den anden er denne funktion forsvundet fra mit program. Når jeg sætter pilen på et hjørne markerer den blot anchor-punktet.. og trækker jeg i det, flytter den hele boksen uden at ændre på størrelsen.

Er der nogen som har et godt forslag til hvordan jeg får dette til at virke optimalt igen?

Hilsen Ninna.
Avatar billede audiotribe Nybegynder
01. juli 2011 - 13:42 #1
Hej Ninna,

Du har muligvis valgt den "hvide" pil i værktøjsmenuen - du skal bruge den "sorte"

/ Thomas
Avatar billede Jee Praktikant
06. juli 2011 - 17:53 #2
Grunden til at jeg spørger og at det er et problem er at det netop forekommer når jeg benytter mig af den sorte pil :-)