Avatar billede KrisGN Nybegynder
30. juni 2011 - 22:43 Der er 7 kommentarer

Ustabilt net? Gir 100 point

Hej!
Det har stået på i lang tid og jeg har prøvet at fixe det men har det her problem når jeg kører de fleste spil, ryger jeg ud hvert 8 minut.(Hver evig eneste gang, og jeg tog tid)
Jeg har prøvet at kontakte Steam flere gange med ikke så meget hjælp.
Har åbnet flere porte, sat UPnP til og min NAT skulle vidst være åben.
Jeg ville ikke gætte på det var en virus siden jeg har de samme problem på min PS3 hvor jeg også ryger ud hvert 8. minut.
Tak på forhånd! :)

Det sker bla. I
Call of Duty: Modern Warfare 2
Counter-Strike: Source
Garry's Mod
Team Fortress 2
Call of Duty: Black Ops

Men ikke i World of Warcraft af en eller anden grund?
Avatar billede KHHP Juniormester
01. juli 2011 - 01:07 #1
Hvilken udbyder har du?
Hvilken Router har du?
Især info om router er vigtig. Har oplevet netværk der genstartede ved kraftig belastning i længere tid. Dog skete det ikke præcist hvert 8. minut. Nogle gange efter 5 minutter, andre gange helt op til 2 timer efter sidste genstart.
Kører dit netvækr uafbudt 24/7 uden at blive slukket? Jeg gør det at jeg hver aften når jeg er færdig med at bruge nettet, slukker jeg det, og tænder det igen om morgenen når jeg skal bruge det.
Avatar billede KrisGN Nybegynder
01. juli 2011 - 01:41 #2
Jeg finder ud af det til i morgen og så vender jeg tilbage, ok? :)
Avatar billede KrisGN Nybegynder
01. juli 2011 - 13:26 #3
Min udbyder: TDC
Min router: Netopia
Avatar billede KrisGN Nybegynder
01. juli 2011 - 13:27 #4
Og ja den kører 24/7
Avatar billede KHHP Juniormester
01. juli 2011 - 15:42 #5
Kender ikke lige til netopia routere, men hvis du kører trådløst, så prøv at tilslutte din PC med kabel og se om det giver noget.
Har selv nogle af de spil du nævner at problemet opstår ved, og alle disse spil kører over Steam på min PC. Jeg har dog ingen problemer.
Har selv en Dlink DIR-600 Wireless N-Router, som fungerer fint. Har stabil forbindelse både med kabel og trådløs. Min tidligere router havde det tidligere nævnte genstartsproblem.

For at vende tilbage til dit problem. Hvis det ikke løser dit problem at skifte fra trådløs til kabel, prøv at opdatere alle netværkskortsdrivere på din PC. Løser det ikke problemet, prøv at opdatere Firmware på din router. Eftersom din udbyder er TDC, har jeg efter lidt søgning på google fundet frem til at firmwaren i din router højest sandsynligt er programmeret til at fungere med TDC bredbånd. Prøv evt. at kontakte TDC Support og hør hvis ingen af min forslag løser dit problem.
Tvivler dog på at det er dine netværksenheder det er galt med, da det også sker på din PS3.
Men som sagt, mit sidste forslag er at du kontakter TDC og så se hvad der sker. Kunne forestille mig at der er en fejl på dit udstyr, hvis det er næsten nyt. Hvis du har haft det i længere tid, kunne det godt være at der er nogle komponenter der skal skiftes.
Avatar billede KrisGN Nybegynder
01. juli 2011 - 16:47 #6
Tak, prøver lige nogle af de foreslag
Avatar billede skyrider Nybegynder
11. juli 2011 - 14:16 #7
Kig under egenskaberne for netkortet.
Windows har det med at sætte "kryds" i windows må slukke denne enhed for at spare strøm.
Og derved kan man opleve at man får udfald på nettet, når forbindelsen mistes.