Avatar billede nemlig Professor
24. juni 2011 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Winupdate af XP SP 1

Hejsa. Jeg hjælper lige min nabo med opgradering af en lidt gammel PC med XP SP1. Microsoft understøtter jo ikke længere den version, og jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal få den opdateret. WindowsUpdate konstaterer, at der skal installeres SP2, men jeg får fejl, når jeg sætter den i gang med at opdatere. Jeg har så efterfølgende læst, at Microsoft ikke længere understøtter opdateringer fra SP1.

Nogen forslag til løsning?
Avatar billede nemlig Professor
24. juni 2011 - 23:02 #2
Denne side havde jeg set, men jeg forstår det sådan, at det er til netværksinstallationer. Der er tale om en Stand-alone PC. Og der står på siden lidt længere nede, at hvis der er tale om en enkelt pc, så skal jeg ikke klikke på "Hent".
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2011 - 23:08 #3
Ja, men da du ikke kan bruge Windows update (det skriver du i spørgsmålet) kan du jo bare downloade SP2 fra linket, eller hvad????
25. juni 2011 - 10:14 #4
Du kan da bare hente/download 'pakken' fra nævnte http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?familyid=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=da - gem den et sted du kan finde igen i næste linie...

Luk alle programmer og kør 'pakken' ...

---

Samme med SP3 ->
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da

---

Husk efterfølgende MANGE ( >100 ) løse opdateringer fra WindowsUpdate !!!

---

Mere check her ->

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

---
Avatar billede nemlig Professor
26. juni 2011 - 20:03 #5
Hejsa.
Så er alt lykkedes, og efter 101 stk. win-opdateringer, er pc'eren kørende igen.
Vejmand var først med løsningen, men karise_larry har bidraget med info til den sidste del.

Tak til jeg begge. Send venligst et svar.
26. juni 2011 - 20:08 #6
Ta' også en slut oprydning med ->

www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT -> http://spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/opret_et_systemgendannelsespunkt.htm
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede vejmand Juniormester
26. juni 2011 - 20:09 #7
Velbekomme, svar kommer her....  :-)
Avatar billede nemlig Professor
26. juni 2011 - 20:34 #8
#6 Det endte med en fuldstændig system-recovery, så der ligger ikke gammelt snask.
26. juni 2011 - 20:36 #9
... men CCleaner er nu altid en rar 'ting' at rydde op med...