Avatar billede torben lind Forsker
23. juni 2011 - 18:57 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Deling af printer på netværk.

Hej allesammen.
Jeg har prøvet at oprette et hjemmenetværk mellem 1 stationær og 2 bærbare,det går også meget godt med at se dokumenter o.s.v.,men når jeg prøver at udskrive fra en af de bærbare,kommer der en meddelse om at printeren er offline og det er den ikke,den skriver fint ud på den stationærer hvor den er forbundet til,men ikke når man prøver fra de bærbare,er der nogle der har en ide til hvad der kan være galt.
med venlig hilsen
torben lind
Avatar billede torben lind Forsker
23. juni 2011 - 18:58 #1
PS.: det er i win7 jeg prøver dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2011 - 19:40 #2
Jo men derfor kan den godt stå som offline i bærbarens opsætning.
Du må jo have installeret en driver til at printe fra på de bærbare pc'ere, og i disse indstillinger kan den være offline.
Avatar billede torben lind Forsker
23. juni 2011 - 20:08 #3
hej 220661.
Jeg har lige set i den bærbares indstillinger for printere,der står den som standard printer,men godt nok offline,hvordan kan jeg ændre det.
torben lind
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. juni 2011 - 10:28 #4
se #2
du skal ganske sikkert have fat i en printerdriver ellers kan dine maskiner ikke håndtere at udskrive selv on den er delt på dit netværk. Alle hvor den skriver offline mangler nok driver
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2011 - 13:54 #5
Hvis du går ind i kontrolpanelet og under printere, der skal din printer figurere. Hvis du højreklikker på denne, kommer der så ikke en menu frem, hvor der er tjekket af "brug printer offline"?
Og hvis du klikker på "brug printer offline", så kommer der en besked om at printer er "klar".
Avatar billede torben lind Forsker
25. juni 2011 - 18:17 #6
Hej cyberspace.
Undskyld at jeg først kommer tilbage nu,men jeg har været lidt hængt op hvad angår tid,jeg har slettet driverne og installeret igen,så nu virker det.
Smid et svar og point er på vej til dig og mange tak for hjælpen.
torben lind
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2011 - 09:10 #7
Læs #2.
"Du må jo have installeret en driver til at printe fra på de bærbare pc'ere". En fungerende driver vel og mærke.
Avatar billede torben lind Forsker
26. juni 2011 - 09:50 #8
Hej 220661.
Ja du har også ret,jeg havde installeret driver,men de virkede åbentbart ikke,så jeg prøvede at inst. igen og så virkede de.
Så du kan også smide et svar og du vil også få nogle point.
tak for hjælpen
torben lind
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2011 - 09:55 #9
ping
Avatar billede torben lind Forsker
26. juni 2011 - 19:28 #10
Hej 220661.
Jeg har ikke glemt dig,jeg giver lige cyberspace et par dage til at lægge et svar,ellers får du alle point.
torben lind
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. juni 2011 - 19:41 #11
Hermed svar :)