Avatar billede jpi Mester
22. juni 2011 - 13:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lukket og åbent netværk X 2

Jeg har følgende opsætning pt.

Bygning 1:
En ADSL med tilhørende trådløs router.
På den trådede del er der tilsluttet NAS, printer mv. og den trådløse del er lukket med password. Dette er det interne net.
Desuden er der på routeren aktiveret et åbent gæstenetværk, som er adskilt fra den trådede del og den lukkede trådløse.

Så langt så godt.

Nu skal der i bygning 2 være netværk, med både adgang til den interne trådløse del (adgang til NAS osv.) og med adgang til det åbne gæste netværk. Mellem de to bygninger har jeg tænkt at bruge netværk over el-ledninger. Jeg har en router mere magen til den i bygning 1.

Hvordan sætter man det op ?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juni 2011 - 14:24 #1
jeg ville ganske enkelt ikke sætte en router op i bygning 2, men blot sætte et accespoint op i stedet for, og så bruge router 1 som DHCP, gateway osv.
Avatar billede jpi Mester
22. juni 2011 - 14:27 #2
Og hvordan vil du dele trafikken op med de 2 netværk ? det lukkede med adgang til NAS osv. og det åbne uden adgang til andet end nettet ?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juni 2011 - 14:33 #3
tænker lige over det og vender tilbage i aften.
Avatar billede jpi Mester
05. juli 2011 - 11:41 #4
Er du kommet på en god ide ? :-)
Avatar billede jpi Mester
06. oktober 2011 - 11:10 #5
Stadig intet ?
Avatar billede jpi Mester
20. oktober 2011 - 08:20 #6
Lukker...