Avatar billede mccookie Seniormester
22. juni 2011 - 12:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Win 2008 R2 med 2 NIC

Hejsa

Jeg en server hvorpå jeg har installeret 2 netværkskort (PCI/USB)

Kort 1: (WAN adgang)

Kort 2: (LAN adgang)
Ingen forskel uanset om GW er indtastet eller ej!

Wan er ud mod Internettet og LAN er ind mod et andet lokalt net, hvorpå har noget kommunikation.

Internettet virker hvis kun kort 1 er aktivt!
Hvis kort derimod er aktivt kan jeg IKKE kommunikere med internettet...... jeg har gættet at der mangler noget routing mellem de kort...... i tidligere versioner af Windows håndterede den selv situationen.....

Hvad f.... gør jeg??
Avatar billede mccookie Seniormester
22. juni 2011 - 12:59 #1
Avatar billede mccookie Seniormester
22. juni 2011 - 13:02 #2
JEG har googlet mig frem og tilbage og har "opsat" eller forsøgt halv/helhjertet...... Server Roles Network and Access Services, aktiveret routing and remote access, sat det ene netkort til privat og det andet til public..... det virker i ca. 45 sek. så stopper netværket igen og virker først når diabler lan 2
Avatar billede mccookie Seniormester
22. juni 2011 - 13:07 #3
Ovenstående initiativer har så slet min RDP fra.....
Avatar billede mccookie Seniormester
10. september 2012 - 12:03 #4
Intet svar på spørgsmålet