Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 13:46 Der er 86 kommentarer og
1 løsning

Loft på point

Efter at have diskuteret point (endnu engang) i spm:

http://www.eksperten.dk/spm/94019

Har vi fundet ud af at det måske er en god idé at sætte loft på antal point man kan sætte på højkant f.eks. 100 point. Dette vil måske retfærdiggøre sværhedsgraden kontra point i spm. Derudover vil det stoppe en masse snyd.
Dette skal dog ikke gælde i freelance, da der er nogen der gider at designe en hp for mange point.

eks.:

http://www.eksperten.dk/spm/92822
http://www.eksperten.dk/spm/82974

Avatar billede fomse Nybegynder
01. august 2001 - 13:49 #1
Kanon idé!!!!
Men 100 point er måske lige i underkanten......
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 13:50 #2
x-masman, skal der lægges loft, bør det være i ALLE kategorier.

Freelance ligger i overkategorien \"job\". Den er faktisk tænk som en kategori til formidling af betalt (rigtige penge) arbejde.

Jeg mener ikke det er i ekspertens ånd at give 1000 point for at få designet en hjemmeside eller et logo.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 13:52 #3
fomse, hvorfor er 100 i underkanten? - et SVÆRT spørgsmål er pr. default 60 point værd. Dvs. et spørgsmål til 100 point må være stort set UMULIGT at svare på :)

Dog mener jeg lige der er en detalje mere.

Hvis f.eks. en bruger vil have vurdering af sin hjemmeside, gives ofte point til mange svar i samme spørgsmål. Den samlede pointsum kan nemt overstige 100 point.

Derfør bør begrænsningen ikke sættes i hvor mange point man kan oprette et spørgsmål til. Istedet bør loftet lægges over mængden af point der kan gives for et svar.

NanoQ
Avatar billede jimse Nybegynder
01. august 2001 - 13:54 #4
Enig med nanoq.
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
01. august 2001 - 13:56 #5
Helt enig.
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 13:57 #6
LOFT ? Skal Eksperten.dk til at ligne stofanets begrænsninger ? :-)
Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 13:57 #7
Jeg er også enig med nanoq, når det gælder det med point pr. person.

Men... IT-hjælp, er det ikke også at få lavet et logo? Og er der nogen der gider gøre det for 100 point?
Avatar billede fomse Nybegynder
01. august 2001 - 13:58 #8
nanoq>>

Ja måske har du ret, måske er man bare efterhånden blevet vandt til de høje pointsummer så 60 point ikke længere syner af meget.

Men det er måske rigtig at sætte loftet lavt for at undgå det opskruede pointræs...
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 13:59 #9
hvis der sætte loft på nu, vil det være UMULIGT at komme i top ti for dem som ikke er det (eller i hvertfald at overgå dem som er aktive i top 10)
Avatar billede disky Nybegynder
01. august 2001 - 14:01 #10
nanoq:

Der er ikke nogen default, folkene bag denne site har bare foreslået nogle værdier.

Men hvis der er to spørgsmål et på 60 point og et på 600 er chancen for at man for hjælp størst på 600,-

Jeg har over 15000 point, og hvis jeg vil bruge 10000 af dem på et spørgsmål er det mit eget valg og ingen andres.

Hvis eksperten sætter loft på, mister jeg respekten for denne site !
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:03 #11
disky > Også en rigtig god pointe. Eksperten.dk vil sucke hvis der kommer loft på. FOR VILDT!
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:04 #12
Hvis man har et kæmpe problem som skal løses hurtigt skal der også være mulighed for det. Den mulighed forsvinder ved loft :-(
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:06 #13
disky, well... det er da din holdning den er gal med.

Som du fremstiller det, vil det være meget svært for brugere der ikke har mange point at give af, at få hjælp. Og det er jo netop ofte brugerne med få point der har mest brug for hjælp.

Så hvis du mister respekten for dette site på det grundlag, anser jeg det ikke for noget stort tab.
Avatar billede disky Nybegynder
01. august 2001 - 14:07 #14
hvis der skal loft på, kan de ligeså godt gøre følgende:

Man kan vælge 1,2,3 point per spørgsmål

for hendholdsvis let,almindeligt,svært.

Hvis der er grænser giver det ikke nogen mening man selv kan skrive antal point. Faktisk forsvinder hele ideen med point.
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:07 #15
nanoq > Så må brugerne jo bare hjælpe så de selv kan få hjælp når det er!
Avatar billede disky Nybegynder
01. august 2001 - 14:08 #16
nanoq: undkyld jeg siger det du er sgu godt nok ikke god til at læse og tolke.

Flere point skaber mere opmærksomhed, men dermed IKKE sagt at dem med få point ikke bliver besvaret.

Jeg er personligt ligeglad med om jeg for 1 eller 100 point, da jeg aldrig selv bruger point til noget.
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:09 #17
nanoq > DU hjælper da også folk som kun giver lidt point...... Så hvorfor skulle du og andre ikke fortsætte med det ?
Avatar billede disky Nybegynder
01. august 2001 - 14:11 #18
zycho: han er og bliver en ordkløver, derfor. :-)
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:13 #19
:-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:13 #20
Der er stadig meget brede rammer ved et loft på 100 point.

zycho, har man brug for at stille mange spørgsmål er det ofte fordi man har svært ved det med IT. Så for dem vil det også være svært at tjene point ved at svare på spørgsmål.

Går det hen og bliver kotume at man udlover 3-400 point for svar, vil disse mennesker sjældent vække den store interesse med deres 30 eller 60 points spørgsmål.

Det er holdninger som jeres der bærer en stor del af grunden til den \"point inflation\" så mange snakker om.

zycho, du argumenterer også med, at det vil blive svært at komme på top 10. Ehm... who cares? - Eksperten er til for at hjælpe og blive hjulpet. Og jeg vil personligt hellere hjælpe én der har brug for hjælp til 10 point, end en der ikke selv gider lave en simpel google søgning, og derfor opretter et 500 point spørgsmål.

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:15 #21
Jeg kan ikke se hvorfor folk der har masser af point at give af har spørgsmål der haster mere end dem der er fattige på point...
Avatar billede disky Nybegynder
01. august 2001 - 14:17 #22
nanoq:

Hvis du er ligeglad med point, synes jeg omgående du skulle give dem til admin. Så for vi jo og se om du virkeligt mener det du siger.

Der er ingen kotume for hvor mange point folk giver.

Du siger at det med at komme på top 10 er \'who cares\' igen må jeg bare sige drop dine point, de betyder jo intet for dig.

Hvis folk vil bruge 500 point på at spørge om en google søgning så lad dem dog, det er et demokratisk samfund vi lever i.

Det er en holdning som din der gør at eksperten falder fra hinanden.

Personligt bruger jeg selv kun newsgroups til at stille spørgsmål, for der for man langt bedre hjælp.
De fleste der stiller spørgsmål på eksperten er bare folk der ikke gider tænke selv, eller er dovne. Og ved at få hjælp hele tiden bliver de aldrig klogere.
Avatar billede disky Nybegynder
01. august 2001 - 14:18 #23
Det næste bliver vel også du vil definere om noget er svært eller ej.

Er det svært at sætte en Resin JSP server op ?

Ja for en VB programmør er det nok, men jeg har ikke svært ved det.

Så lad dog for pokker folk selv bestemme.

Så drop dine begrænsende ideer, de ødelægger en god ide totalt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:24 #24
disky, well... jeg kan kun sige, at du ikke har forstået meningen med Eksperten.

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i dine holdninger til hvordan du mener Eksperten skal køre. Derfor har jeg meget svært ved at komme med flere argumenter. Jeg vælger derfor en EOD nu.

Men jeg vil dog afslutte med en enkelt lille kommentar. Ja... jeg er ligeglad med point. Nej... jeg vil ikke give dem til Admin. For hvorfor skulle jeg? - selvom jeg har penge på min bankbog, forærer jeg dem heller ikke til banken (og hermed ikke sagt at jeg sammenligner point med penge).
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:29 #25
disky, en afsluttende kommtar.. \"Så drop dine begrænsende ideer, de ødelægger en god ide totalt.\" <- hmmm... i alle de diskutioner der har været om loft på point har der faktisk været flertalt FOR et sådant loft. Diskutionen har udelukkende gået på, hvordan det skal afpasses.
Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 14:29 #26
Disky-> fald nu lige ned. Ingen grund til at svine folk.

Det kan godt være at vi lever i demokratisk samfund, men det betyder ikke at vi kan prøve at forbedre eksperten.
Hvis der er et spm til 500 point til et link fordi personen ikke selv gider finde det. Vil største parten af folk her på eksperten bruge tid på det istedet for at hjælpe en der har problemer med sit grafikkort og ikke kan lave det, hvis han kun sætter 30 point på højkant.
Det er ikke derfor eksperten er til! Det er for at få hjælp, og hvis det kan blive godt, af at sætte grænser for din demokratiske sikret frihed, så synes jeg da at man skal gøre det.
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:32 #27
nanoq og x-masman > I snakker som var der mange 500 points spm. hver eneste dag hvor der bare skal findes et link. Ja hvor tit sker det siger jeg bare ? I argumenterer for sjældentheder....Ja sådan går det jo når man ikke kan finde bedre argumenter!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:34 #28
zycho, det er ikke muligt at argumentere mod ignorante holdninger :)
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:34 #29
Og Nanoq: Du er ikke en skid ligeglad med de points. Det du siger:

Men jeg vil dog afslutte med en enkelt lille kommentar. Ja... jeg er ligeglad med point. Nej... jeg vil ikke give dem til Admin. For hvorfor skulle jeg? - selvom jeg har penge på min bankbog, forærer jeg dem heller ikke til banken (og hermed ikke sagt at jeg sammenligner point med penge).

Hvis du var ligeglad ville du ikke være herinde hver eneste dag for at score points! Jeg ved godt at det er rart at hjælpe og jeg bliver da også glad over at hjælpe folk, men sig ikke at du ikke også gør det for pointsene skyld.......!!!
Avatar billede disky Nybegynder
01. august 2001 - 14:36 #30
nanoq:

Tja hvis du ingen argumenter har så lav du bare en EOD.

Du har ikke forstået meningen med Eksperten, det lyder som om man bare kan fjerne point, og gøre ligesom på newsgroups istedet.
Jeg tror nærmere du ikke har forstået det !

Men ud fra din kommentar med point og bankbog så er der jo åbenbart noget med flere point er bedre end få point. Nu må du lige bestemme dig.
Men du kan jo starte med ikke at besvare spørgsmål med over 100 point, for at vise din hensigt. Jeg tvivler også kraftigt på at du har hentet alle dine point ved ikke at svare på mange point spørgsmål.

masman: Jeg sviner ikke folk til, hans holdning er bare totalt underlig.
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:36 #31
For jeg er sikker på at du har haft enten problemer eller nogle ting du kunne ønske dig at få lavet i freelance.....Men hvorfor gør du så ikke det når du har så mange points ? Nåååååååå jo. Det er jo fordi du er så glad for de points!
Avatar billede disky Nybegynder
01. august 2001 - 14:37 #32
nanoq vs. Zycho stillingen er 0-1 :-)
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:38 #33
disky > I know :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2001 - 14:38 #34
Sikke noget fjas, der skal da ikke være loft på point. Så kan det blive minimalt hvad der kan gives i point til flere svarende personer, som det f.eks. er tilfældet ved side vuderinger, eller hvis der er givet flere løsningsforeslag til et problem. Dum Idé !
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 14:38 #35
nanoq vs Zycho stilling er 1-0 :?)
Avatar billede disky Nybegynder
01. august 2001 - 14:40 #36
nanoq: jeg skammer mig, jeg har lige svaret på et 5 points spørgsmål. HJÆÆÆÆÆLP

Som sagt tidligere om jeg for 1 eller 100 point gør hverken fra eller til. Jeg er fra naturens side en hjælpsom person, så jeg hjælper også flere herfra via ICQ og forlanger ikke de skal give mig 50 point per svar.
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:40 #37
trivial > I stedet for at kommentere fra sidelinien så kom dog med i debatten :-P
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 14:41 #38
Der både fordele ved den ene løsning og den anden, så lad det dog være. Eksperten køre fint nok, efter min mening og jeg vil give zycho ret i det han siger her:Kommentar fra zycho
01/08 2001 14:32:42  det er jo ikke hver da der bliver stillet, 500points spm. Jeg giver normalt maxs 100point men normalt 30points!

Mvh Asger
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:42 #39
disky, jeg svarer på de spørgsmål jeg kan svare på. Men det er ikke pga. point. Det er fordi jeg kan og ikke andet.

zycho, Jeg oprettede faktisk et spørgsmål under freelance i går. Til 100 point. Mere vil jeg ikke give for et svar, da jeg mener alt over 100 er overflødigt.

disky, hvis holdning er underlig? - jeg vil umiddelbart tro at de fleste \"gamle\" brugere af Eksperten deler min holdning. Og jeg vil også gå ud fra, at det er selv samme brugere der bedst fortår \"Ekspertens ånd\"

NanoQ

Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 14:43 #40
zycho-> Rolig!
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:43 #41
Nemlig. Eksperten kører fint som den er. Derfor skal den ikke laves om! BASTA

Skal den endelig laves om skal det være forbedringer :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:43 #42
En anden vigtig pointe er at komme snyd til livs. Kunne der kun oprettes spørgsmål til 100 point og mindre, ville man væsentligt sjældnere se overførsler af point mellem brugere kun med snyd for øje.
Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 14:44 #43
Zycho, Helt ærlig. Nu synes jeg at du bare er blevet dum at høre på.

Dis og zycho, det er ofte at der kommer en og stiller et let spørgsmål, første dag de er på eksperten. De skal ikke bruge mere hjælp og udlodder derfor alle deres point og man ser dem aldrig igen.

Man ser ofte snyd, hvor folk prøver at overfører 500 point fra en bruger til en anden.

Det er endnu et par argumenter, udover pointinflationen.

Det der med top 10 synes jeg er mærkeligt. Selvfølgelig er det sjovt at se hvormange point man kan få her på eksperten, men det ville være endnu skæggere hvis det afspejlede en masse aktivitet på eksperten, og det gør det lige netop ikke hvis man har fået 10000 point i et spm.
Avatar billede disky Nybegynder
01. august 2001 - 14:45 #44
nanoq:
Snyd kan helt fjernes ved at fjerne point systemmet.
Du kan jo starte en bølge ved at opgive alle dine point måske bortset fra 300, det er nok til 5 svære spørgsmål.

Ånden ved eksperten er at hjælpe folk, ikke at uddele point. Men siden de nu er her, lad os bruge dem som vi ønsker.

Skal der laves noget om ville bedre software og hurtigere server være noget af det vigtige.

De skulle omkode det hele i JSP det sparker røv i forhold til asp.
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 14:46 #45
Men det er nu rigtigt at det giver få muligheder for en snyder, hvis man laver loft på point.

Men der må være en anden måde at forhindre en snyder i at snyde:)

//Trivial
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:47 #46
x-masman > IGEN baserer du en sjældenhed for dit argument!

Din kommentar: Det der med top 10 synes jeg er mærkeligt. Selvfølgelig er det sjovt at se hvormange point man kan få her på eksperten, men det ville være endnu skæggere hvis det afspejlede en masse aktivitet på eksperten, og det gør det lige netop ikke hvis man har fået 10000 point i et spm.  SLUT.

Hvor mange scorer 10000 point på et spm ? Det lyder somom der er mange som gør det. Jamen så find dog et til mig :D
Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 14:47 #47
Jeg lukker. Folk er blevet SÅ banale og høre på.
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:48 #48
Oprettelsesdato 1999-05-10 00:00:00
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (814 dage * 5 point) 4070
Point tjent 20553
Point brugt 2430
Point ude 0
Banner Point 30
I alt 22523

Ja jeg er ligeglad med points ?
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 14:49 #49
x-masman-> Lad dog være med at luk, det er der ingen grund til:)

//Trivial
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:49 #50
disky, en omfattende ombygning af Eksperten skulle efter hvad rygterne siger være undervejs. Så jeg det skulle da ikke undre, om du får de sidste 2 ønsker opfyldt.

Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 14:49 #51
Det er jo bare en diskussion vi har her:) Ikke et slagsmål eller ligende...

//Trivial
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:51 #52
Det er for UÆRLIGT Nanoq. Giv alle dine points pånær 300 som disky sagde til ADMIN. Så tror jeg på dig. Så vil jeg ligefrem sige at du er en ærlig mand og undskylde meget, men det her? NEJ!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:52 #53
zycho, tro det om du vil. Man får point når man svarer på folks spørgsmål. Derfor har jeg mange point.

Og ja... jeg er ligeglad med point. Derfor svarer jeg også gerne på spørgsmål til 5 point selvom de tager flere timer at besvare.

Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 14:54 #54
disky: \"nanoq: jeg skammer mig, jeg har lige svaret på et 5 points spørgsmål. HJÆÆÆÆÆLP\"

Kommentar fra disky
01/08 2001 14:37:29    nanoq vs. Zycho stillingen er 0-1 :-)

Kommentar fra zycho
01/08 2001 14:36:33    For jeg er sikker på at du har haft enten problemer eller nogle ting du kunne ønske dig at få lavet i freelance.....Men hvorfor gør du så ikke det når du har så mange points ? Nåååååååå jo. Det er jo fordi du er så glad for de points!

Det er simpelt hen for plat.

øøøhhhh..... Jeg synes at zycho er et grimt navn.....

Vi er forhåbentlig lidt ældre end den her tone!

Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:55 #55
zycho, jeg har svært ved at se hvorfor jeg skulle afgive mine point for at gøre dig glad. Og at kalde mig uærlig... nu begynder du at komme med en type injurier der gør mig RIGTIG gal i skralden.

Jeg har intet at bevise over for dig.

For den bemærkning er du omgående havnet i min lille sorte bog. Dette betyder at jeg ikke svarer på spørgsmål oprettet af dig, og heller ikke tager imod svar fra dig.

NanoQ
Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 14:56 #56
Alle synes nok det er lidt sjovt med mange point men nogen er gået for vidt. Min kammerat skwat kom med denne kommentar:

Eksperten har delt sig i to lejre.

Lejer Bannan Er dem der higer til Pointsystemmet, Disse folk har en
tendens til at gå helt amok når der oprettes spm. hvor pointsystemmet
ikke bliver respekteret.

Lejer Æble Er de folk der bare bruger Eksperten.dk som et forum hvor man
har mulighed for at finde hjælp. Disse folk kan godt finde på at svare på
lukkede spm.
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:56 #57
x-masman > Ja zycho er et grimt navn, i know. Jeg kan desværre ikke lave det om uden at miste alle mine points.

Men er x-masman et fedt navn ? Et navn som kun kan bruges under en årstid ? Og hvor barnligt er det ikke at begynde at diskuttere navne ? DU snakker om hvor voksne/gamle vi er men så tager du det sidespring at DIZZE mit navn. SUK
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 14:56 #58
Jge troede at dette bare var en diskussion:-(

//Trivial
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 14:57 #59
trivial, det troede jeg også. Indtil der pludselig kom personlige fornærmelser på bordet :/
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 14:58 #60
zycho-> Jeg tror det var eronisk:) Var det ikke det x...?
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 14:59 #61
Jep Nanoq. Og hvem startede egentlig med det ? HUH ?

Kommentar fra nanoq
01/08 2001 14:06:25    disky, well... det er da din holdning den er gal med.

Som du fremstiller det, vil det være meget svært for brugere der ikke har mange point at give af, at få hjælp. Og det er jo netop ofte brugerne med få point der har mest brug for hjælp.

Så hvis du mister respekten for dette site på det grundlag, anser jeg det ikke for noget stort tab.

^^^ DET gjorde du
Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 15:00 #62
zycho> Min kommentar var lige netop for at illustrere den tone denne debat var på vej hen. Det var for sjov.
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 15:00 #63
Hmmmmm..
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 15:00 #64
Det var det jeg sagde..
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 15:01 #65
x-masman > OK, det kunne jeg jo ikke vide!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 15:02 #66
zycho, du er simpelt hen for langt ude...

Jeg kommenterede Disky\'s forudgående indlæg på en lidt provokerende måde. Mere var det heller ikke ment som.

Tog disky den kommentar personligt, tror jeg han ville have kommenteret det. Og i så fald havde han prompte fået en undskyldning.

Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 15:03 #67
Så hvis du mister respekten for dette site på det grundlag, anser jeg det ikke for noget stort tab.

Hvis det ikke er personligt så ved jeg snart ikke hvad der er personligt.....
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 15:04 #68
Nu gider jeg ikke at diskuttere dette mere. Vi kan ikke blive enige!
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 15:05 #69
Sagen er at når vi ikke bliver enige skal intet laves om. Eller der skal mindst være et flertal for at en af os kan få opfyldt vores ønsker :-)
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 15:07 #70
Forresten. Jeg er ikke en som kun er ude at score points her på Eksperten.dk. Jeg er da glad for points (indrømmet) men alternativt bruger jeg www.hol.dk hvor der er en hyggelig stemning UDEN POINTS!!!!

Og hvor man også hjælper og snakker om nye ting inden for IT........
Avatar billede x-masman Nybegynder
01. august 2001 - 15:07 #71
Vil i ikke give skwat ret i hans total fede kommentar? :o)

Det er nemlig derfor der skal loft. Så forhindre man det han omtaler.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 15:12 #72
zycho, som allerede skrevet én gang, tror jeg disky ville have reageret hvis han havde taget det personligt. SÅ det synes jeg egentlig slet ikke du skal blande dig i.

Disky og jeg er uenige vedrørende pointpolitik på Eksperten. Men det er også alt. Han svarer på rigtig mange spørgsmål herinde, og det har jeg stor respekt for. Min bemærkning var ment som en provokation. Ikke en fornærmelse. Mere tror jeg heller ikke han lagde i det.
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 15:12 #73
Kunne det endenligt ikke være fedt, at oprette en katogori som hed foreksempel hed: Nyheder inde for bundkort eller grafikort eller lignende. I disse \"spicele\" katogorier skulle man bare ikke kunne afsætte point:) Rigtig god ide ikke? hehe
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 15:16 #74
trivial > Kanon ide. Det er det Eksperten.dk mangler som hol.dk har! ALtså et sted hvor man hyggeligt kan snakke om nye ting inden for hardware o.s.v.
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 15:20 #75
zycho-> Ja, det er lidt irriterene når folk bliver pisse suger fordi man stiller et spm, som ikke har noget med den katogori man stiller spm i. Kan du ikke skrive til admin at han skal oprette sådan et slags katorgorie, en katorgorie som hedder alt eller noget. Det kunne være fedt. Grunden til at jeg synes det vil være bedre hvis du gjorde er fordi du er væsenligt bedre til at formolerer dig end mig:)

Mvh Trivial
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 15:31 #76
naaaaaaaah :-) Jeg synes heller ikke jeg er så god til at formulere mig men tak for du synes. Har forresten også skrevet et par gange til ham og jeg tror de har nok at lave.....
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 15:33 #77
trivial > Jeg gør det sgu alligevel. Det er så god en ide at det skal han høre :)
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 15:36 #78
Zycho-> Gider du at skrive til mig hvad han skriver, det ville være cool, min email: trivial@ofir.dk
Mvh Trivial
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 15:38 #79
jo det skal jeg nok!
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 15:52 #80
Mail er sendt:

Til admins!

Hvad med en kategori som heder \"IT Nyheder (debat)\" hvor der derunder kunne være \"bundkort\" \"grafikkort\" o.s.v. I disse \"spicele\" katogorier skulle man bare ikke kunne afsætte point. Altså et sted hvor man hyggeligt kan snakke om det nyeste inden for hardware uden points.

Nærmest som en off-topic kategori bare højst relateret til Hardware o.l.
Det er noget som jeg personligt savner og jeg ved at der også er mange andre som gør. Inde på www.hol.dk som jeg også bruger er der generalt ofte tråde/spm hvor man snakker om nye ting inden for hardware og det er det jeg synes der mangler på www.eksperten.dk

Venligst hilsen Jan Hannibalsen a.k.a. \"zycho\"
Avatar billede trivial Nybegynder
01. august 2001 - 16:20 #81
zycho-> Det bliver fedt, hvis det kommer:=)
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 16:22 #82
jep :)
Avatar billede kapla Nybegynder
01. august 2001 - 16:40 #83
Enig med NanoQ :-)
Avatar billede skwat Praktikant
01. august 2001 - 17:24 #84
Jeg er principelt imod et loft for point afgivelse!

Jeg syntes af pointafgivelsen skal afspejle hvor svært spm. er OG hvor hurtigt man gerne vil have svar. hvis man gør det på denne måde kan man selv bestemme om det er teenageren fra Lejer Bannan, eller et mere uddybende svar fra en fra lejer Æble.
Avatar billede zycho Nybegynder
01. august 2001 - 19:26 #85
OK. Svar fra admin:

Han er ved at planlægge en masse nye ting og min ide vil blive taget til overvejelse.

Avatar billede trivial Nybegynder
02. august 2001 - 01:50 #86
Okay:)
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
02. august 2001 - 02:13 #87
Jeg er relativ ny her på eksperten, men har allerede haft stor glæde af stedet >:)
At der er gået inflation i pointene er der vist slet ingen tvivl om... Jeg er ikke den store haj til alt det her computerhalløj når det kommer ned til det mere tekniske, så de 5 points det giver pr. dag hjælper ikke det store på min konto. Skulle jeg ha\' \"råd\" til at spørge dagligt om forskellige ting ville jeg udfra den nuværende kurs ikke have den store mulighed for hjælp.

Men heldigvis oplever jeg altid hurtig effektiv hjælp med det samme jeg poster et spørgsmål selvom det kun drejer sig om 10-20 points. Jeg har ikke oplevet andet... og det skal folk ha\' stor tak for. -At der så er nogen der ikke gider hjælpe fordi de kun tænker på points må blive deres egen sag. -Det skal der vil også være plads til, hvis det er det man går op i.

//MØP