Avatar billede Foxii Nybegynder
17. juni 2011 - 10:49 Der er 8 kommentarer

Usb modem og trådløst netværk.

Har et spørgsmål der lyder sådanne, Kan det lade sig gøre hvis man har et USB modem, sådan en dongle fra telia/3, at man kan lave den forbindelse til et trådløst netværk?

Vi er lige flyttet nemlig og der er ingen steder hvor de kan levere trådløst netværk ude hos os. Så vi tænkte om man kunne købe sådan et usb modem og så bruge det netværk til en trådløs forbindelse.
Avatar billede Blandy Praktikant
17. juni 2011 - 10:53 #1
Du kan via windows 7, lave et forbindelsespunkt, så folk kan gå på internettet via dit netkort.

http://lifehacker.com/5369381/turn-your-windows-7-pc-into-a-wireless-hotspot

Det kræver at din pc er tændt og har wifi i sig.
Avatar billede Foxii Nybegynder
17. juni 2011 - 11:17 #2
Blandy.
Dvs jeg kan bare smide det usb netværk i bærbaren, logge på nettet og så lave det til et trådløst punkt?
Avatar billede Foxii Nybegynder
17. juni 2011 - 11:20 #3
Men tror ikke jeg har windows 7 på min bærbar. Er det noget jeg bare kan hente og installere?
Avatar billede Blandy Praktikant
17. juni 2011 - 11:22 #4
ja det er sådan jeg mener.

Tjek lige om du har windows 7. Eller hvad styresystem du har.
Avatar billede thov Forsker
17. juni 2011 - 11:24 #5
Der findes også routere som kan bruges - så er det ikke nødvendigt at ha' en computer (med Win7) tændt hele tiden.
Avatar billede Foxii Nybegynder
17. juni 2011 - 11:24 #6
Kan desværre ikke tjekke det nu. Min bærbar er der hjemme.
Men hvis jeg ikke har windows 7 på kan man så ikke bare hente det og lægge det på bærbaren?
Avatar billede Foxii Nybegynder
17. juni 2011 - 11:27 #7
Thov.
Har også læst lidt i andre tråde at man kunne købe en router og sætte til. Men aner jo slet ikke hvad det er jeg leder efter. :D
Ved ikke hvad de skal hedde, hehe

Men havde også læst at man så skulle have et abonnement hos en tredjeparts udbyder??
Avatar billede thov Forsker
17. juni 2011 - 11:44 #8
Der kræves ikke noget specielt abb.
Wifi-donglen du ellers har med på farten, stikkes i routeren når du kommer hjem - så kan alle computerne dele forbindelsen, præcis som med et sædvanligt trådløst netværk.

Du skal bare sørge for, at routeren understøtter wifi-donglen.

Den fejl begik jeg, så nu har jeg en helt ubrugelig ZyXel router liggende, og kører på en Aztech i stedet for.