Avatar billede tobrukDk Novice
16. juni 2011 - 13:36 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvad synes du om min hjemmeside

Jeg sidder og arbejder stadig på design. Det er sådan at jeg kun godt tænke mig at at den bliver helt vildt Flot!.
jeg vil gerne vide hvad i synes om det?

& hvad jeg skal gøre bedre?, hvad er der er dårlige ved siden?

http://b2f.dk/
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. juni 2011 - 13:51 #1
http://b2f.dk/ Der er jo ikke meget at kommentere på?
Avatar billede NielsErikP Mester
16. juni 2011 - 13:53 #2
Hej..
Tja... "FISK", for det er jo kun menu linket "MinSide" der reagere, så er det jo ikke let at danne sig t helhed indtryk.
Men sådan lige når man først kommer ind på sitet, ser det da udemærket, måske du skulle fjerne den hvide "<hr />" i bunden af indholdet på forsiden.
Avatar billede tobrukDk Novice
16. juni 2011 - 13:59 #3
okay. :D

NielsErikP har du sådan nogel fejl jeg skal kig efter? eller noget som jeg skal ret og lave om på :D
Avatar billede NielsErikP Mester
16. juni 2011 - 14:06 #4
Hej..
Nej..sådan set ikke, men som poko1 siger er der jo heller ikke så meget at kommentere på...prøv at lave lidt videre og vend så tilbage. Man skal jo have noget at kigge på på, før man kan vurdere det. ;-)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
16. juni 2011 - 14:20 #5
Jeg synes virkelig, at du skulle fjerne den røde kant rundt omkring siden. Den er virkelig grim og bidrager ikke med noget.

Den vandrette streg der ligger oven i den røde er heller ikke pæn.

Personligt kan jeg ikke lide, at logoet er til højre og inputfelterne til venstre i sidehovedet. Hvis man skal til forsiden så skal man klikke på logoet til højre. Det forvirrede faktisk mig lidt, da man som regel altid på hjemmesider kan komme til forsiden i venstre hjørne. På din side trykker man i stedet på "Min Side", som åbenbart ikke er forsiden. Derfor ryk enten logoet hen til venstre eller sæt et punkt ind i menuen der hedder forside.

Der er 12 punkter i menuen. Er det virkelig nødvendigt? Navigationen bliver meget uoverskuelig, når du har så mange punkter. Hvis du virkelig ikke kan slå nogen sammen, så lav i stedet undermenuer.

I dit logo har du lavet D'et i .dk stort. Er der en pointe i det? Du har skrevet det d'et med småt alle andre steder.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
16. juni 2011 - 14:22 #6
Og så bruger du ; i stedet for :

Det ser mærkeligt ud.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
16. juni 2011 - 14:26 #7
Og lige en enkelt besked mere :)

Du laver nogle lidt grove fejl i html'en.

F.eks. bruger du <li> uden at have defineret en liste.

Du må heller ikke give flere div-bokse samme id. Så skal du bruge class i stedet.

Du lukker også tags, som slet ikke er åbent.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fb2f.dk%2F%3Fs%3Dminside&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2011 - 09:23 #8
Hvad betyder "Bee2Face"?
Helt generelt bør du holde dig til dit rigtige navn alle steder, hvor du skriver det. Er navnet B2F.dk eller b2f.dk eller er det Bee2Face?
Hvis b2f.dk kun er en forkortelse, så undgå det så meget som muligt og skriv i stedet det fulde navn.

Det er faktisk et spændende logo, du har fået lavet her. Cirklen med de to personer. Mon du kan få samme logo eller et lignende op som favicon fremfor det nuværende, der er grebet ud af sammenhængen?
Og pas på med ren sort farve i både logo og logotekst på en så mørk baggrund.

Det skrigende blå baggrundsfarve skærer i øjnene. Jeg synes virkelig ikke, at du skal bruge den farve. Vælg hellere farve til baggrunden og en farve til den øverste bjælke, der passer sammen. Prøv gerne nogle andre farver, fx nogle grønlige eller blot grå/sorte.

Du bør formatere dine menulinks noget mere, så de fremstår som lidt mere spændende end bare tekst.
Prøv desuden at sætte en hover-effekt på, så fx baggrunden bliver indrammet eller farvet grå el. lign ved mouse-over.

Og så tror jeg, at det er en fejl, at du i footer'en både skriver B2F.dk og Bee2Face.dk, for domænet "Bee2Face.dk" eksisterer jo slet ikke.

I din menu:
Hvad skal "Indstillinger" indeholde?
Har du faktisk tænkt dig at lave en chat?
Søgefeltet kan alternativt være et fast felt på alle sider fremfor en knap, så du undværer et menupunkt.
Mon "Om os" og "Info" kan slås sammen i ét menupunkt?
Hvad skal "Indbakke" dog bruges til? Er det et mail-program, du laver? Mon "Indbakke og "Bruger" kan slås sammen? Så kan der evt. være undermenuer på de enkelte sider.

Selvom det er en side under opbygning bør du stadig rette alle stavefejl (ret "opdater" til "opdateret." på forsiden). Man bør i hvert fald søge at fremstå professionel når som helst.

Og et sidste spørgsmål: Hvad er det egentlig emnet er? Hvad skal din hjemmeside indeholde, når den er færdig? Hvis du kan fortælle det, så vil Eksperterne kunne give dig langt bedre og mere tilpasset kritik, så du når dit mål.
Avatar billede tobrukDk Novice
17. juni 2011 - 11:30 #9
Mit mål er at lave det til en chat side. :D  okay, så ligger jeg nogle af menuer sammen og lave om på logo .:D
Avatar billede tobrukDk Novice
17. juni 2011 - 12:30 #10
Jeg har fået lavet om i menu og jeg har fået lavet om på logo og background. :D
Avatar billede mikaelch Novice
18. juni 2011 - 14:04 #11
meget mere indhold på forsiden
hvad omhandler siden?
Avatar billede tobrukDk Novice
19. juni 2011 - 21:11 #12
Ja jeg skal nok kigge på det når jeg for tid i sommerferie.

kommer tilbage når jeg en gang få tid til det. :D
Avatar billede tobrukDk Novice
22. juni 2011 - 12:37 #13
Nu har jeg fået skrevet lidt på siden