Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 17:33 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Gratis domæne (www.dot.tk)

Jeg har fået et gratis domæne på www.dot.tk men problemet at jeg gerne vil have min egen <title>. Den bliver bare MITDOMÆNE.tk og ikonet bliver heller ikke det jeg har valgt i tag'et <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">, men derimod ikonet som også bliver brugt på deres hjemmeside. Kan man undgå dette? Hvis ikke er der så nogle alternativer?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2011 - 17:59 #1
Jeg tror det er en del af pakken.

Du får et "gratis" domæne og de får lov til at styre favicon.ico, titel og sætte reklamer på den øverste del af hjemmesiden.
Avatar billede larsini Seniormester
10. juni 2011 - 18:44 #2
alternativer ved jeg intet om - blot dette: stor respekt for at finde noget gratis men at købe et dk domæne og lægge det hos en host som tilbyder ubegrænset antal email adr foran @mitdomæne.dk koster ikke en bondegård, så hvorfor ikke anvende en sådan løsning?
Avatar billede wanze Nybegynder
10. juni 2011 - 19:11 #3
Det er fordi du bare benytter dig af deres iframe-løsning - det du skal gøre er derimod at bruge deres DNS eller din DNS - det er noget du kan sætte op i konfigurationspanelet på siden for dit domæne.
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 22:05 #4
sætte reklamer på den øverste del af hjemmesiden.
Ikke her....

#3: Ja, jeg har læst en smule om det der DNS, men det er min vens domæne, og han har sagt nix pille ved DNS i kontrolpanel på one.com. Deres DNS? Kan det gøres uden at pille ved egen DNS? Hvis ja, så fortæl gerne mere!! :)
Avatar billede pstidsen Novice
10. juni 2011 - 22:23 #5
.....http://gratisupload.dk/billede/thumb/61290/full/ hvad skal man skrive her? :O
Avatar billede wanze Nybegynder
11. juni 2011 - 17:01 #6
Der skal du skrive informationerne på ind på One.com's servere - det står garanteret i FAQ'en på One.com.
Avatar billede pstidsen Novice
11. juni 2011 - 17:31 #7
Avatar billede wanze Nybegynder
11. juni 2011 - 18:24 #8
Nej, ikke umiddelbart. Du kan prøve at skrive til deres support. Spørg dem, hvordan du flytter et domæne over til dit webhotel - mere specifikt, hvilke A-records du skal oprette.
Avatar billede pstidsen Novice
11. juni 2011 - 18:37 #9
Som sagt er det min vens domæne. Jeg har en undermappe, som jeg leger lidt i. Er der så nogle forbehold? Bliver der ændringer på hovedsiden? eller gælder det kun min mappe? Eller rettere en undermappe i min mappe.
Avatar billede wanze Nybegynder
11. juni 2011 - 20:48 #10
Hans domæne burde ikke blive påvirket af, at du tilknytter endnu et domæne. Dog forstår jeg ikke, hvorfor du ikke har får dit eget gratis hotel hos fx $0.00 Webhost eller Zymic.
Avatar billede pstidsen Novice
11. juni 2011 - 21:11 #11
Det var selvfølgelig også en mulighed.. Det ser jeg på. Så kan jeg lege med DNS uden skadelige følger. Hvad kommer domænet til at hedde?
Avatar billede wanze Nybegynder
12. juni 2011 - 04:05 #12
Hvad mener du med "skadelige følger"? Ligemeget hvad du laver, så kan du jo altid lave det om til det du brugte før.

Hvad domænet kommer til at hedde? Idéen er jo at du kan bruge dit tk-domæne. Det må du selv vide, hvad hedder.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2011 - 10:21 #13
Altså jeg mente domænet inde på $0.00 Webhost, men det er www.SELVVALGT.comxa.com. Jeg vender tilbage når min side er godkendt. Det bliver den senest i aften.

Skadelige følger.. Ja, men jeg ville jo ikke lave noget på min vens side, som kunne få siden til at gå ned i lidt tid ;) Altså inden jeg fik det lavet tilbage.
Avatar billede wanze Nybegynder
12. juni 2011 - 17:56 #14
Du kan ved både $0.00 Webhost og Zymic benytte dit eget domæne, hvilket fx kan være dit .tk-domæne som var det hele tråden her gik ud på.

Du ændrer jo overhovedet ikke ved din vens domæne, så der kan intet gå galt.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2011 - 19:06 #15
Du ændrer jo overhovedet ikke ved din vens domæne, så der kan intet gå galt.
Nej selvfølgelig ikke på det andet webhotel, men på hans domæne, kan det måske hvis jeg begynder at lege med DNS. Nå men jeg har lige et spørgsmål:
Ved du hvad jeg skal skrive i felterne (http://gratisupload.dk/billede/thumb/61290/full/) på www.dot.tk?? Jeg bruger $0.00 Webhost.
Avatar billede wanze Nybegynder
12. juni 2011 - 23:44 #16
Med mindre du ændrer ved DNS'en for hans domæne kan intet gå galt - du skal jo kun ændre DNS-indstillingerne for dit eget .tk-domæne.

Jeg har kun gjort det med Zymic før - spørg/læs på deres forum.
Avatar billede pstidsen Novice
17. juni 2011 - 17:33 #17
Kan du så sige hvad man skal skrive hvis man bruger Zymic??
Avatar billede wanze Nybegynder
17. juni 2011 - 18:09 #18
Det afhænger af, hvilket underdomæne du har valgt derinde. Du kan se listen her:
http://www.zymic.com/forum/index.php?showtopic=18617
Avatar billede pstidsen Novice
17. juni 2011 - 18:31 #19
hvis jeg bruger zymichost.com, er ns2.zymichost.com så ikke Host Name og 67.220.217.230 IP Adress, hvis man tænker felterne her http://gratisupload.dk/billede/thumb/61290/full/ ??
Avatar billede pstidsen Novice
18. juni 2011 - 01:08 #20
dropper det. Smid svar for indsatsen, wanze!
Avatar billede wanze Nybegynder
18. juni 2011 - 04:22 #21
Håber du fandt ud af det - det er ikke så gruligt svært.