Avatar billede MPG Nybegynder
06. juni 2011 - 19:23 Der er 7 kommentarer

Zepto bærbar "grafik problemer"

Hej eksperten

Min kammerat har købt sig en zepto bærbar computer i 2009. Vi har lige fået den formateret fra vista til windows 7, og nu kan computeren slet ikke finde hans grafikkort, lige meget om man scanner eller går ind på nvidias hjemmeside og vil downloade driveren "NVIDIA® Geforce GT 130M 512 MB GD" så kan den ikke installeres, eller nvidia siger nøjagtigt "denne grafikdriver kunne ikke finde kompatibel grafikhardware" Synes det virker som en umulig opgave, for zepto eksistere ikke længere, og ved at de har en hjemmeside der hedder zepto driver, men den er forældet! Har du et forslag til hvordan man får det til at fungere igen?

dette er en beskrivelse af hans computer
Znote G15b - WXGA N-glare + dock-
Keyboard Orion/Nox DK BLACK
Intel C2 DUO T6500 2,10 GHz 800MH
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
250GB SATA 2,5" 7200 RPM - HDD
DVD-RW / CD-RW SATA
Zepto Zpro2 BGN Half Height
No operating system
Miljøgebyr - Bærbar PC
Manual G14b, G15b, V14b, A15
NVIDIA® Geforce GT 130M 512 MB GD
6 Cell Nox/Orion black
Znote G15b Power
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2011 - 19:29 #1
prøv http://www.driverupdate.net/
slimdrivers (gratis)
hvis den ikke kan finde det, så er det bare at gå tilbage til et kendt system.
Avatar billede MPG Nybegynder
06. juni 2011 - 22:24 #2
Okay prøver lige siden :) Men når du siger kendt system, mener du så Vista igen?
Avatar billede MPG Nybegynder
06. juni 2011 - 22:28 #3
Men burde Den ikke vise selve grafikkortet Nvidia, eller bare at den er der, når installere windows 7?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 08:07 #4
jeg har været ude for en packardbell med xp - efter opgradering til vista (!) troede den, at wifikortet lige pludselig kom fra en anden fabrikant.
Jeg skulle lægge xp på igen - finde navnet - vista igen, og søge efter driver med det navn. Så gik det. Der var ingen hjælp fra pb's side, da fejldriveren også fremgik der - lige netop min har åbenbart fået en reservedel ved afsluttende kontrol, og der fået en fra den forkerte kasse sat i.
Avatar billede MPG Nybegynder
07. juni 2011 - 16:49 #5
Prøvede med http://www.driverupdate.net/
, men den kunne ikke finde noget grafikkort, kun standard vga skærmkort!!! Hvad gør jeg!
Avatar billede MPG Nybegynder
07. juni 2011 - 16:50 #6
Kan ikke finde grafikkortet på windows 7. Hvad gør jeg?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 17:30 #7
win7 og vista er det samme (vista er win6.0, win7 er win6.1) så de kan bruge samme drivere.
Indlæs vista fra den originale med drivere - lav en backup af drivere - indlæs win7, reetabler drivere.
prøv fx http://sourceforge.net/projects/drvback/ til backup, hvis du ikke har andre idéer