Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2011 - 19:22 Der er 25 kommentarer

Skærmkort til Sony VPCCW1S1E & Gul Advarselstegn på Basissystemenhed.

SPØRGSMÅL 1 : Jeg har en sony VPCCW1S1E, med windows 7 ultimate. Jeg mangler skærmkort/grafik driver til den, hvor kan jeg eventuelt hente den ?

SPØRGSMÅL 2 : Når jeg går ind under Enhedshåndtering, under andre enheder, viser den Gul advarselstegn på Basissystemenhed, hvad skal jeg gøre for at løse dette ?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig, og jeg vil være taknemmelig. ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2011 - 19:36 #1
1. På Sonys hjemmeside. Det står nok nærmere præciseret i manualen.
2. Opdater chipsætdriverne.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2011 - 21:00 #2
Jeg har været inde på sonys hjemmeside, og der kan jeg ikke finde min computer model.
Og jeg har også opdateret chipsætdriverne, og der sker heller ikke noget .. :-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2011 - 21:15 #3
Hvad siger manualen?

P.s. svar er til accept af svar, så du skal blot kommentere :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2011 - 21:24 #4
Jeg har desværre ikke manualen. :(

Er ny her, men tak :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. juni 2011 - 21:36 #5
Du kunne jo prøve Slimdrive.
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede milter Ekspert
03. juni 2011 - 22:11 #6
Har det virket før, og hvordan opstod fejlen?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2011 - 23:30 #7
Poko1 : Jeg har downloadet slimdrive, og hentet de driver der manglede, men den har ikke hentet skærmkortet, eller ordnet Basissystemenheden.

Milter : Ja det har virket før. Men jeg har installeret windows igen,og hentede de driver jeg mangler.. men jeg mangler så stadigvæk skærmkortet og Basissystemenhed.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2011 - 05:34 #8
Hej ALLE :)

Har fundet ud af at min model er : VPCCW1S1E/P.

Jeg har også fundet grafik driveren på sonys hjemmeside, under min model, men problemet er at jeg skal bruge en 32-bit grafik driver, og IKKE en 64-bit. På sonys hjemmeside kan jeg kun finde 64-bit grafik driver. Please Help Me :-(
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2011 - 10:04 #9
Er der ikke en hjælp at hente herinde ? :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2011 - 14:24 #10
Når jeg googler modellen, viser alle links at den model er født med 64 bit Windows 7.

Hvorfor vil du så bruge 32 bit?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2011 - 14:26 #11
Du skriver også Windows 7 Ultimate.
Det er Home den er født med - hvorfor nyt OS?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2011 - 17:59 #12
Det er en lidt indviklet historie... det er rigtig nok, at der var en anden windows på 64-bit windows 7. Men da jeg ikke havde brugt min bærbar i et stykke tid, havde jeg glemt koden til den, den kode som jeg selv havde sat på. :(
Og lige nu befinder jeg mig i udlandet, og da jeg skulle bruge min computer her, tog jeg den til en, som havde forstand på computer. Han har så taget nyt windows på, som er windwos 7 ultimate. Og alt fungere fint, bortset fra at jeg mangler grafik driver. Dette er sådan tingene ligger.
Så alt det besvær, var fordi jeg havde glemt min kode til computeren.

Men så håber jeg der er en der kan hjælpe mig med at hente grafik driveren ? ;)
Jeg har også selv prøvet rigtig rigtig meget, men jeg kan ikke finde den rigtige grafik driver, som passer til den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2011 - 19:27 #13
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2011 - 22:45 #14
Ja den har jeg også prøvet, ovenikøbet 10 gange, men den gider ikke. Den viser denne her besked når jeg installere den. ::::::::::::::::::: NVIDIA-installationsprogram kan ikke fortsætte. - Denne grafikdriver kunne ikke finde kompatibel grafikhardware.
Dette er hvad den skriver desværre. Hvad skal jeg så gøre nu ? :(
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2011 - 23:10 #15
Hvis den 7'er, du har "lånt", er en fuld version, burde der også være mulighed for at installere den i en 64bit-udgave. Hvis det er en OEM, burde den kun virke med den computer eller den hardware, den er købt til ;-)

Hvad dækker "basissystemenhed" over i dette tilfælde? Ifølge mine googlinger kan det f.eks. bare være en driver til et hukommelseskort.

Og hvad er problemet egentlig udover et spørgsmålstegn i Enhedshåndtering? Du kan tilsyneladende komme ind i Enhedshåndtering, så der må være en eller anden form form billede?  :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2011 - 02:51 #16
Milter : Jeg aner ikke hvad du mener med fuld version ?? og hvordan kan jeg se om det er en fuld version ?? Jeg har prøvet at installere den i en 64-bit udgave, men det gider den ikke, fordi det netop skal være en 32-bit udgave. ;)
Avatar billede milter Ekspert
06. juni 2011 - 11:41 #17
Den her:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=78708&menu=pc
... har både 32 og 64 bit versioner.

En OEM fås kun i enten 32 eller 64 bit:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=78705&menu=pc

Og hvad med mit sidste spørgsmål i #15?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2011 - 13:06 #18
Ja min er ikke en fuld version desværre. :(
Men hvis det så ikke er en fuld version, er der så ikke mulighed for at downloade grafik driveren til den ?

Jeg forstod ikke dit sidste spørgsmål ? ;)
Avatar billede milter Ekspert
06. juni 2011 - 15:13 #19
#18.

Du vil gerne have en driver til din 32-bit Windows, men du har tilsyneladende billede på computeren alligevel. Det kan ikke lade sig gøre uden en eller anden form for grafikdriver, så hvad nøjagtigt er problemet med billedet?

Problemet med "basissystemenhed" kan skyldes flere ting. Er der nogle ting på din computer, som ikke virker?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2011 - 20:17 #20
Hvad står der i enhedshåndtering under grafikkort?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2011 - 18:39 #21
Milter : Ja det er rigtig nok at jeg har grafikdriver på min computer.. men problemet er, at når jeg f.eks går på msn, og starter videoopkald, kommer der en besked frem, hvor der står at jeg ikke kan starte videoopkald, fordi jeg ikke har installeret skærmkort ??? Det er det jeg ikke helt forstår.

Angående basissystemenhed, Så fungere alt fint, borset fra skærmdriver. Men jeg aner ikke hvad det skyldes så.

john_stigers : I enhedshåndtering, under skærmkort står der det her ::: Standard VGA-skærmkort.
Andet står der ikke. :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2011 - 23:08 #22
Der kommer denne her besked frem, når jeg prøver at starte videoopkald på messenger. :::: Driveren til skærmkortet understøtter ikke videoopkald. Prøv et taleopkald i stedet for.

Hvad mener de med det ? er det fordi jeg mangler skærmkortet eller hvad ? :)
Avatar billede milter Ekspert
08. juni 2011 - 00:10 #23
#22.

Det skyldes simpelthen, at den driver, som Windows selv har fundet, er en reduceret udgave af den, computeren er født med.

Hvis du kan leve uden videoopkald på Messenger, kan du bare fortsætte med den, som den er. Hvis du har brug for videoopkald, kan du måske prøve Skype i stedet, og se, om det vil fungere.

Måske vil du senere opdage andre ting i forbindelse med grafikkortet, som ikke virker som tidligere.

Men, hvis du vil have det hele med, må du nok finde en 64-bit udgave af Windows 7 for at kunne bruge de rigtige drivere fra Sony.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 00:23 #24
ja det rigtig nok .. tusind tak for hjælpen .. så må jeg få installeret en fuld version af windows.
Avatar billede milter Ekspert
08. juni 2011 - 16:34 #25
Velbekom. Du behøver såmænd ikke en fuld version til mange penge. En OEM-version til 64-bit vil være OK, men den skal være 64-bit.