Avatar billede baldr Nybegynder
28. maj 2011 - 13:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny Harddisk skal være systemdrev

Hej Eksperter,

Jeg har købt et nyt SSD-drev, hvor jeg har klonet mit nuværende C: Drev over på. SSD-disken har windows valgt at kalde for I: Drevet.
Hvordan for jeg nu byttet om på de 2 drev, sådan at nuværende I: bliver til C:, og det gamle C: kan jeg formatterer og bruge til nogt andet?
Jeg benytter Windows7 x64.

Mvh
Baldr
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. maj 2011 - 13:50 #1
Hmmm, jeg brugte Acronis for nyligt til at clone fra et ældre SSD-drev til et nyt SSD-drev.

Så sørgede jeg for at sætte den nye SSD til primært boot-drev i BIOS. Og lod være med at sætte den gamle disk i ved opstart.

Det gjorde at den nye disk var C: og da jeg satte den gamle disk i ved næste boot var den I:

...måske kan du fikse det på den måde?
Avatar billede baldr Nybegynder
28. maj 2011 - 15:19 #2
Super! det virkede. Takker mange gange.
Smid et svar, så du kan få point :-)

Mvh
Baldr
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. maj 2011 - 18:14 #3
Det var godt