Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
28. maj 2011 - 00:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nyt mobilsite - Tjek det ud!

Hej eksperter!

Jeg har lavet en hjemmeside hvor folk kan gå ind og fortælle om deres erfaringer med deres mobiler. Jeg synes det var relevant fordi det trods alt er os brugere der må kunne fortælle hvad det gode og dårlige er. :)
Håber i vil tjekke den ud og komme med ris/ros
www.mobilpilot.dk
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2011 - 00:58 #1
Se brugernes vurdering af XXXXXXX ved at klikke på billedet.
Dumt at skrive "Klik på billedet" el.lign. uden at man også kan klikke på teksten "Klik på billedet". Jeg synes du skal lave både tekst og billede som link ;)
Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
28. maj 2011 - 01:10 #2
Ahh, det kan du faktisk have ret i ! :)
Det notere jeg og fixer det inden så længe, tak!

Ellers andre idéer? :D
Avatar billede jjbirk Nybegynder
28. maj 2011 - 01:16 #3
I din menu i toppen ser det ud til du har skrevet det samme to gange.

ForumForum  GalleriGalleri  Findes din mobil ikke?Findes din mobil ikke?

Ser meget mærkeligt ud.
Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
28. maj 2011 - 01:22 #4
Øhm, hvad browser bruger du?
Det er nemlig en kendt fejl i Internet Explorer, det er fordi der er 2 skrifte oven i hinanden for at give en bedre kontrast :)
Hvordan tilpasser man en hjemmeside til både Opera/Safari/Chrome/Explorer/Firefox, ved i det?
28. maj 2011 - 06:44 #5
Jamen det var da en flot side du har faaet lavet.  Det maa have kostet en masse arbejde, og jeg er ikke i tvivl om at den kunne blive til stor nytte naar den er blevet 'befolket'.  Jeg synes ogsaa godt om layoutet.  Kun synes jeg du skulle udskifte overskriften 'MOBILPILOT' til almindelige bogstaver som brugeren forventer at finde paa Computerskærmen (og i en farve).  Som det er nu skal den besøgende bruge et ekstra sekund på at omstille sig, men i det sekund har brugeren maaske allerede surfet videre.

Saa teksten paa forsiden.  Det er lidt intetsigende med 'Velkommen til MobilPilot.dk', og jeg synes din tekst er temmelig knudret.  Jeg måtte læse den første sætning flere gange, før den sank ind.  Du skal kræve så lidt som muligt af din målgruppe for at de fatter hvad det drejer sig om.  Jeg ville foreslaa sådan noget som en overskrift:

"FIND DIN MOBIL"

og derunder med lidt mindre bogstaver:

"Læs andres erfaringer med deres mobiler.  Skriv dine erfaringer."

Og så denne tekst:

"I galleriet finder du billeder af mobilerne.  I forummet kan du udveksle erfaringer med andre brugere.

Hvis den mobil du leder efter ikke er på siden, så klikke her "Jeg kan ikke finde min mobil" og udfylde en formular, så vil den blive tilføjet, tak."

Det vil jeg mene er nemmere at gå til.  Og saa er der plads til på forsiden at vise billedet af den sidst tilføjede mobil med "sidste" eller sådan noget.

Du bruger et antal steder udtrykket "Findes din mobil ikke?".  Jo, selvfølgelig findes den, men ikke på din side.  Skriv i stedet: "Finder du ikke din mobil?"

Og så ville det gøre siden endnu mere nyttig, hvis du ville tilføje flere oplysninger om de forskellige mobiler såsom vejledende pris og et link der leder til en beskrivelse.

Jeg håber disse tanker er til nytte.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
28. maj 2011 - 11:24 #6
Du skriver:

Alle rettigheder på billeder forbeholdes selskaberne Apple, HTC, LG, Nokia, Samsung, og Sony Ericsson.

Hvis de billeder du bruger er beskyttet af selskaberne, har du så de nødvendige tilladelser? :)

Eller er det billeder selskaberne har lagt ud til fri afbenyttelse?
Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
28. maj 2011 - 12:55 #7
Christian_Belgien: Du er godt nok en flinker fyr der er så hjælpsom! Du har virkelig givet mig nogle helt nye idéer! Mange tak! :D

emfr08ab: Det er sjovt du skriver det, jeg har faktisk skrevet til selskaberne og har fået tilladelse til at bruge deres billeder til min hjemmeside. Men de har ikke solgt deres "tilladelse" videre til mig så jeg kan gøre hvad jeg vil. De har bare skrevet OK til at jeg bruger dem til min hjemmeside. :)
Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
28. maj 2011 - 13:45 #8
Christian_Belgien: Hvad mener du med MOBILPILOT skal laves til 'normale' bogstaver?
Forstår jeg det korrekt hvis jeg skal skifte billedet ud med et helt almindeligt link, bare meget større? :)
28. maj 2011 - 14:17 #9
Nej, du har skrevet det med, hvad hedder det, LED bogstaver som man kan læse på en mobil og på lysskilte.  Jeg kan godt forstå sammenhængen, det drejer sig jo netop om mobile.  Men naar man på sin komputer surfer rundt, så forventer man at se almindelige bogstaver, og så tager det lige et sekund at blive klar over at det er en overskrift og så tyde den.  Hvis du synes det er på sin plads at skrive noget med LED bogstaver, så gør det et andet sted end lige hovedoverskriften.  Det er min mening, nu du spørger.  Hvis du selv synes noget andet, så gør du naturligvis sådan.
Avatar billede Bjarkdans Nybegynder
28. maj 2011 - 14:36 #10
Okay, på den måde. Jeg må indrømme at du virker som en der har styr på det, så du har garanteret ret i det du siger, hvis overskriften kan være grunden til at nogen afviser hjemmesiden så skal den skiftes ud! :)
02. juni 2011 - 08:39 #11
Men hvad er nu den videre hensigt med dette spørgsmål?  Forventer du flere indlæg, nu da tråden har været tavs siden 28 maj?  Eller nærmer vi os lukketid?