Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
24. maj 2011 - 18:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Betaling af film

Hej
Jeg har fundet denne side filmexpert.me
hvor man kan betale for at downloade de nyeste film.
Jeg er ret ny til sådan noget med at handle i udlandet på nettet.
Der står at man kan download alle de film man vil men kun trial hvor det koster $1.49
1 dollar=5 Kr. Det jeg er i tvivl om det betragtes som et punktum eller et komma. Alstå 1,49 x 5 eller 149 x 5
Håber i kan forstå min forklaring
Tak på forhånd
Avatar billede Mik2000 Professor
24. maj 2011 - 18:45 #1
Når der står $1.49 så svarer det til det danske komma, dvs. 1,49 dollars

Når det er sagt så er det ikke lovligt såfremt film kan downloades, og er det en lovlig service det pågældende sted, er der sikkert ikke adgang fra dansk IP
Avatar billede Mik2000 Professor
24. maj 2011 - 18:45 #2
Glemte at lave det andet som svar, så her er svaret
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2011 - 18:48 #3
1.49 = 1,49
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. maj 2011 - 18:50 #4
Når det er sagt så er det ikke lovligt såfremt film kan downloades

C/P fra siden:
"Q: Is it legal to download movies from filmexpert.me?
    A: It is absolutely legal to download movies from filmexpert.me.
"
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
24. maj 2011 - 18:54 #5
Tak for et hurtigt svar. Mik2000
Ja jeg mener også som John_stigers siger at det er lovligt fordi jeg betaler jo for det + det står også under Faq
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
24. maj 2011 - 18:56 #6
Hvis nu jeg vælger at købe film der fra og betaler med mastercard, så kan de vel ikke tage flere penge fra min konto vel?
Avatar billede Mik2000 Professor
24. maj 2011 - 19:09 #7
Hej

Det er muligvis lovligt i det pågældende land, og en side vil jo aldrig skrive det er ulovligt selvom det så er det.
Om det så var en piratside vil de jo ikke skrive: This is 100% illegal...... LOL vær lige lidt kildekritisk ;)

Problemet er at den ikke holder i retten.

I Danmark er disse tjenester som regel ikke lovlige fordi rettighedshaverne vil have en større afgift end det er muligt. Det er også derfor Netflex og lign. ikke tilbyder mulighed for at være kunde i Danmark.
Downloades filmene er det altid ulovligt.
Streames de er det mere i et gråt område, men med de regler vi har i Danmark er det med garanti ulovligt når det er en service til 1,49 dollars.
Avatar billede Mik2000 Professor
24. maj 2011 - 19:11 #8
Omkring det med Mastercard.
Jo de kan i princippet godt, men hvis du gemmer kvittering og dermed kan bevise hvad du har købt for, så skal der kun en henvendelse til Mastercard til for at få annulleret det der er betalt for meget, så vidt jeg ved.

Men de tager nok ikke mere. Disse tjenester er meget brugt i udlandet.
USA er stort set gået over til internet tv og internet film/serietjenester som f.eks. https://www.netflix.com/.
Men i Danmark koster det for meget til at tjenesterne kan komme ind.
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
24. maj 2011 - 19:22 #9
(Jo de kan i princippet godt)
Jeg tænker bare hvordan kan de overhovedet trække flere penge? Ikke at de gør det. Men du skriver at de godt kan.
Hvis nu jeg betaler, så bekræfter jeg jo prisen på det jeg køber.
Så jeg forstår ikke hvordan de kan gør det
Avatar billede Mik2000 Professor
24. maj 2011 - 21:56 #10
Hej

Det er de systemer der ligger ved kort.
Nogle af dem tillader at man selv sætter beløbet så man f.eks. kan tage imod ekstra bestilling via telefon osv. Det kommer an på land og udbyder.

Men tror ikke du skal være nervøs for det, for de ønsker jo at kunne forsætte med at tage kort, og gør de det lukkes de hurtigt ned