Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
24. maj 2011 - 16:12 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Floating menu, kan være længere ned på siden, men minimun ved top:0px

Jeg har set det flere steder, men når man skal bruge det, gemmer det sig.

Men en menu, der ligger under et evt header billedet, men når man scroller ned af siden, skal det "stoppe" ved toppen. og forblive der.

Håber der er nogen der kan klare dette for mig :)
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
24. maj 2011 - 16:15 #1
Hvad er det du vil have?

En div der kører ned af siden samtidig med du scroller ned? Eller hvad er det du vil have?
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
24. maj 2011 - 16:17 #2
Et div der fx ligger 100px fra top til at starte med, men når det rammer 0px. skal det forblive der.

Giver dette nogen mening?
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
24. maj 2011 - 16:20 #3
"når det rammer"? Altså, skal du skyde efter headeren?

Nej, jeg er ikke rigtig med i hvad du vil have. Kan du evt. komme med noget kode, eller et billede eksempel af dit projekt? :O)
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
24. maj 2011 - 16:30 #4
Se ekspertens menu linie. (Spørgsmål & Svar Nyheder Guides Toplister Job Kurser)

Forstil dig den ville ligge itoppen altid, selv om du scroller ned af siden.

Men når du er oppe i toppen, ligger den et stykke med.
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
24. maj 2011 - 16:32 #5
Det vil sige, at når du scroller ned af siden, så skal din menu bar, ligge i toppen, så man stadig kan se den, selvom man er scrollet 30 sider ned af siden?

Men, så når man kommer i toppen igen, så skal den ligge helt i toppen, hvor den har en fast placering?
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
24. maj 2011 - 16:33 #6
jeps :)
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
24. maj 2011 - 16:34 #7
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
24. maj 2011 - 16:47 #8
Også et svar :o)
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
24. maj 2011 - 16:50 #9
Og hvor kommer det ind at den kan have en større start px...

Tror vi taler forbi hinanden.
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
24. maj 2011 - 16:51 #10
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
24. maj 2011 - 17:08 #11
Det er et meget godt eksemple på det jeg mener, men synes ikke det er "flydene nok" synes den hopper en smule plus den blinker når man scroller.
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
24. maj 2011 - 20:32 #12
Så skal du have fat i noget javascript. :o)

Men da jeg har svaret på dit spørgsmål, synes jeg du burde give pointene ud, og oprette et nyt spørgsmål med et nyt problem :o)
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
26. maj 2011 - 09:58 #13
Hej Cyber.

Har du fundet ud af noget? :o)