Avatar billede miniclausen1995 Nybegynder
22. maj 2011 - 13:58 Der er 3 kommentarer

Problem med DNS serveren

Jeg har et problem med DNS serveren. Det sker at jeg skal genstarte computeren op til flere gange før min browser fungere, og hvis den endelig fungere, kan jeg pludselig ikke åbne nye faner.

Jeg bruger Internet Explorer 9 64-bit og Google Chrome
Avatar billede wanze Nybegynder
22. maj 2011 - 14:50 #1
Hvordan er du kommet frem til, at det er et DNS-problem?
Avatar billede miniclausen1995 Nybegynder
22. maj 2011 - 16:32 #2
Jeg har kørt windows diastonisering af netværk, og den fortæller at der er problemer med dns serveren
Avatar billede wanze Nybegynder
22. maj 2011 - 18:57 #3
Jeg ved ikke hvor meget det Windows diagnosticering er værd, men hvis det virkelig er DNS, der er problemet, så kan du evt. prøve at benytte andre servere.

OpenDNS har nogle til rådighed du gratis kan benytte: 208.67.222.222 og 208.67.220.220.

Hvis du ikke ved, hvordan du ændrer DNS, så har Microsoft lavet en guide.