Avatar billede zica Nybegynder
20. maj 2011 - 22:01 Der er 10 kommentarer

åbne porte

jeg ville høre om man kunne få et program som kunne vise alle de ting der kørte på ens computer med hvad foren port de brugt for jeg kan ikke på min apache til at virke fordi at der er et andet program som har taget port 80
Avatar billede zica Nybegynder
20. maj 2011 - 22:08 #1
okay min norman viser hvad det er der bruger den men den kan ikke lukke den ned og der står ikke navn kun (generic driver)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 22:15 #2
Porten vælger du under installation standard er 80
Avatar billede zica Nybegynder
20. maj 2011 - 22:21 #3
ja men jeg har prøvet at ændre den og så virker den ikke med de php der ligger
Avatar billede zica Nybegynder
20. maj 2011 - 22:22 #4
har prøvet med port 81 at ændre den til det men så kan jeg ikke gøre noget uden at den fucker det er kun start siden der virker
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 22:23 #5
ændre porten? Du skal bruge port 80 til http 1 af filerne skal hedde index.php og hvis du arbejder på at lave en side så skal du os huske at du jo skal give den et domain som godt kan kræve du åbner andre porte (Afhænger af domain udlejeren)
Avatar billede zica Nybegynder
20. maj 2011 - 22:26 #6
det er no-ip jeg har dns hos
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 22:48 #7
så vil jeg mene du skal ændre noget ved dem i dine indstillinger, har haft dns ved dem og jeg benyttede port 22222 og det skal du os indstille i din router så den kan komme igennem porten til den rette pc som hoster.
Avatar billede moddi100 Seniormester
21. maj 2011 - 04:10 #8
Hvis du ønsker at se hvad der kører på din maskine kan du gøre følgende (alt efter styresystem):

1) Windows:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Ressourceovervågning -> Netværk

På denne side, vil du nederst kunne se en liste over programmer og hvilke porte de bruger

2) Linux:
Brug kommandoen 'top', virker på de mest udbredte distroer
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2011 - 08:38 #9
prøv med proceshacker der faktisk kan alt det du vil
højre klik også på den ting du vil gøre noget ved

http://processhacker.sourceforge.net/

der findes vist ikke grænser for hvad det kan så pas lidt på

det er ikke et hacker program men det hedder det bare
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2011 - 09:19 #10
var det løsningen