Avatar billede Calle5463 Forsker
15. maj 2011 - 22:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilke(n) editor til html/php/javascript

Hvilken editor skal jeg anskaffe mig for at lave html/php/javascript på begynderniveau. Det behøver ikke at være gratis men heller ikke at koste en ferie til ... Paris  :-)

Hvad mere er nødvendigt at vide ... Win 7!
15. maj 2011 - 22:31 #1
Jeg er saa primitiv at jeg bruger notepad.  Det er alt hvad der er noedvendigt.  Notepad++ er et trin op, men det har jeg ikke fundet noedvendigt.
Avatar billede nemlig Professor
15. maj 2011 - 22:56 #2
Jeg anvender notepad++. Den er gratis og hjælper dig ved at "fange" syntax-/parsefejl mm.
Avatar billede Calle5463 Forsker
16. maj 2011 - 00:02 #3
Jeg prøver notepad++ - som begynder har jeg netop brug for at få banket syntax og andre fejl ud

.. har lige downloaded den - nu skal jeg bare finde ud af at få kontakt med mine filer "derude"

(Tillægsspørgsmål: Alle de der programmer som reklamere med at kunne gøre pc'en hurtigere m.m.m. - er de ude på andet end at skaffe sig penge for "elastik i metermål"?)
Avatar billede wanze Nybegynder
16. maj 2011 - 02:16 #4
Et lidt mere omfattende program er Eclipse for PHP Developers. Det kan langt mere end Notepad++ og deslige, men er dog også en del tungere. Det er fremragende til at håndtere større projekter.

Og ja - hold dig fra de programmer, der reklamerer med at de kan gøre din PC hurtigere. Det er stort set al sammen malware.
Avatar billede repox Seniormester
16. maj 2011 - 08:28 #5
Jeg er enig med wanze i Eclipse, hvis programmere ikke skal koste noget.
hvis du ikke har noget imod at smide lidt penge efter det, vil jeg varmt anbefale UltraEdit - en editor jeg selv er blevet så glad for at jeg har valgt at spendere penge i deres luksus-udgave UEStudio.
Avatar billede Calle5463 Forsker
21. maj 2011 - 09:53 #6
Jeg har downloaded phpdesigner7, eclipse, ultraedit og notepad++.

Kæmper lidt med at få overblik over hvordan de(t) virker. Forestiller mig at jeg kan downloade (FTP) alle filerne fra mit domæne så jeg kan arbejde med dem off-line, men hvad gør jeg med mysql-databasen?

Der er så mange (nye) begreber m.m. og min tid er begrænset.

Måske jeg bare skal fortsætte med note! Eller er der en anden god og for alt i verden enkel måde at komme videre på?
Avatar billede nemlig Professor
21. maj 2011 - 10:07 #7
Så vil jeg anbefale, at du installerer noget server-software, så du kan teste lokalt. Jeg anvender selv WAMP-Server, som afvikler PHP og MySQL.

http://www.wampserver.com/en/download.php
Avatar billede Calle5463 Forsker
21. maj 2011 - 10:51 #8
nemlig: har lige downloaded 32-bit versionen. Skulle måske have taget 64-bit men lige nu er vejret for godt, kartoflerne skal hyppes og hundene luftes, så det ser jeg på lidt senere.
24. maj 2011 - 14:46 #9
Calle5463, hvad saa, fik du hyppet hunden og luftet kartoflerne?  Forventer du mere paa denne traad, eller er det lukketid (efter indvitation af svar)?
Avatar billede Calle5463 Forsker
24. maj 2011 - 17:52 #10
Christian_Belgien

Den ender hos dig - dvs jeg starter med det helt simple - så læg lige et svar.

Ikke fordi de andre forslag er dårlige, men notepad vrkede bare uden at jeg skulle til at sætte mig ind i en hel masse først. Så kan det godt være jeg senere vil gå et par trin op når jeg kan se hoved og hale på tingene.

Go' vind og tak for hjælpen allesammen
Avatar billede nemlig Professor
24. maj 2011 - 17:57 #11
Velbekomme og god fornøjelse med arbejdet.
24. maj 2011 - 19:03 #12
Jamen saa laegger jeg et simpelt svar.  Maaske giver jeg mig til en dag at forske i de andre editorer, men for oejeblikket holder jeg mig til hvad amerikanerne kalder 'kiss' princippet (keep it simple, stupid.)
Avatar billede Calle5463 Forsker
24. maj 2011 - 19:33 #13
Godt princip