Avatar billede skjelborg Nybegynder
13. maj 2011 - 15:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vise dansk DVD i USA

Jeg skal besøge ældre familie i USA som meget gerne vil se "Matador"-serien.
Jeg har den på DVD - men de kan jo ikke bruges i USA p.g.a. NTSC/PAL problemet.
Jeg spekulerer på, om det vil være muligt at kopiere mine DVD'er over på en harddisk i et format, så den kan ses på et amerikansk TV?
Eller kan man på en eller anden måde koopiere sine DVD'er over på blanke skiver i NTSC format og tage disse kopier med???

mvh
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 15:48 #1
Du kan gøre det med programmet DVDfab (Altså lave backup over på en harddisk) Jeg ved ikke om du kan ændre i formatet (NTSC|PAL) men vil da mene du kan, ellers programmet dvddecrypter men dvdfab er klart at anbefale, men ved ik om det virker for har aldrig været derovre med en dansk film..
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2011 - 16:10 #2
NTSC er kun fjernsynet. En DVD er det samme. Ellers ville youtube have et kæmpe problem
Avatar billede skjelborg Nybegynder
13. maj 2011 - 16:46 #3
Jeg forstår ikke helt: den amerikanske DVD-afspiller skal kunne læse en dansk DVD og levere et output i NTSC-format, ikke sandt?
Jeg har engang prøvet at sætte en amerikansk DVD i min afspiller - det virkede ikke - og min afspiller kan da levere et PAL signal, så fejlen må ligge i DVD'ens format?
Eller er jeg helt galt afmarcheret?
Avatar billede skjelborg Nybegynder
13. maj 2011 - 16:47 #4
dvdfab vil jeg notere mig - om ikke andet, så til backup af mine dvd på en ekstern harddisk.
tak
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. maj 2011 - 17:14 #5
Mon ikke problemet i virkeligheden ligger i regionskoden. DVD'er i USA har regionskode 1, mens dem fra Europa har kode 2.

En dansk DVD-afspiller vil typisk kun afspille DVD'er med regionskode 2 eller ALL
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2011 - 17:23 #6
Avatar billede skjelborg Nybegynder
13. maj 2011 - 17:54 #7
det var en god henvisning til wikipedia !
Avatar billede skjelborg Nybegynder
12. juli 2011 - 11:06 #8
Tak for svarene -