Avatar billede scheegell Novice
13. maj 2011 - 10:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brevflet med billederkl

Jeg har en database i Access, hvor billederne er "sat ind" i kolonnen "Dokument" som "vedhæftede filer".
Jeg kan få vist billederne i en formular, men den kan ikke udskrives i det design.

Derfor har jeg oprettet et dokument i Word, hvor jeg via brevflet kan få alle felter med, men i billedfeltet fremkommer følgende:

{INCLUDEPICTURE "{ MERGEFIELD "Dokument"}" \* MERGEFORMAT}

"Dokument" er efter forsøg på brevflet erstattet med billedfilnavnet.

Hvad gør jeg forkert??

Kan man ikke udskrive en formular direkte fra Access - det er et flot design???

MvH
Frank
Avatar billede mugs Novice
13. maj 2011 - 13:46 #1
Du kan lave en rapport med billederne i. Du bør indsætte et link til billederne. Hvis du lægger din e-nmail kan jeg sende dig et eksempel.
Avatar billede scheegell Novice
14. maj 2011 - 20:09 #2
Hej mugs.

Jeg har prøvet at lave en rapport, men den vil have alle felter vandret og jeg ville gerne have oplysningerne under hinanden i venstre side og billedet til højre. Derfor forsøget med brevfletning i Word.

Mail: frank@scheegell.dk

MvH Frank
Avatar billede mugs Novice
14. maj 2011 - 20:14 #3
Eksempel sendt.
Avatar billede scheegell Novice
17. maj 2011 - 07:33 #4
Hej mugs.

Tak for det tilsendte. Det lykkedes trods nogle vanskeligheder med at implementere dit forslag i min database, men det var besværet værd, idet jeg slap for brevfletningen.
Avatar billede mugs Novice
17. maj 2011 - 17:35 #5
Hvis du har brugt min løsning, synes jeg det er lidt mærkeligt, at du har taget point selv!!!
Avatar billede scheegell Novice
17. maj 2011 - 19:23 #6
WHAT!!

Jeg accepterede dit svar og forventede, at pointene blev tildelt dig, ved denne accept??

Hvad gør jeg for at rette op på det???

Ja, undskyld, det var første gang, jeg oprettede er spørgsmål og der er tilsyneladende nogle start vanskeligheder.
Avatar billede mugs Novice
17. maj 2011 - 22:06 #7
Du kan kun oprette et nyt spørgsmål i Access kategorien.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. maj 2011 - 22:29 #8