Avatar billede Mickger Mester
12. maj 2011 - 09:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lyslederkabel til telefonstik :S

Hej Eksperten

Jeg har et problem...

I min lejlighed er der installeret lyslederkabel til internet og telefon...

Men jeg skal skiftet udbyder og har derfor brug for at lave et telefonstik...

Kan man lave det nemt eller skal der en tekniker på opgaven?
Avatar billede Blandy Praktikant
12. maj 2011 - 09:35 #1
skal din udbyder ikke tilbyde det? Forhåbentlig med i prisen uden at skulle betale mere for det.
Avatar billede Mickger Mester
12. maj 2011 - 09:41 #2
det koster 695 kr. at få en tekniker ud...

og det ville være lidt dumt hvis det var lige til
Avatar billede noltus Novice
12. maj 2011 - 09:48 #3
Det kan du ikke selv,der skal specialværktøj til,og hvis du kan få fat i det vil det koste langt mere en et tekniker besøg koster.
Avatar billede Mickger Mester
12. maj 2011 - 10:13 #4
Kender en elektriker tror du han kan gøre det??
Avatar billede wise Seniormester
12. maj 2011 - 10:44 #5
Jeg tror du er ude i noget som vist ikke helt passer sammen.

Hvis du har lysleder ind skal den nye udbyder jo også være en som understøtter det - og så skal der ikke bruges et "telefonstik", i hvert fald ikke direkte - muligvis indirekte ud fra en fiberboks.

Hvis du har skiftet til en "almindelig" udbyder som forventer at det er en kobberlinje du har ind - så kan du slet ikke bruge fiberen!

En ting er jo hvad stik der er på kablet - mere vigtigt er det at det er samme kabel som udbyderen reelt aktivere op på centralen og hvis de aktivere et eller andet kobberkabel kan du jo sætte alle de stik du vil på din lysleder...

Så prøv lige at checke med udbyderen hvad det er de vil levere!
Avatar billede Mickger Mester
12. maj 2011 - 10:53 #6
Jeg havde stofa da jeg flyttede ind og de har instal. lysleder... men har haft nogle heftige diskussioner med dem, så vil skifte til DanskNet som skal bruge et RJ-11 stik... og ville høre om jeg kunne undgå en tekniker ved selv at lave det...
Avatar billede Mickger Mester
13. maj 2011 - 08:35 #7
Tak for jeres svar... men har fundet telefonstikket under radiatoren!! godt sted at glemme det... men kan ikke rigtig give point til nogle da i kun har kommenteret.. så hvem er hurtigst??
Avatar billede noltus Novice
17. maj 2011 - 20:21 #8
det er jeg