Avatar billede joppedk Nybegynder
11. maj 2011 - 21:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

har fundet et åbent trådløs signal

hej med jer. Håber i kan hjælpe mig.

jeg igger på camping og har fundet et trådløs signal fra et åbent netværk. Jeg har talt med ejeren og det er ok jeg bruger det men han vil ikke ændre noget så jeg må selv finde ud af det. der må ikke ændres i hans router så her mit spørgsmål:

Jeg vil gerne forstærke signalet fra denne router. Lige nu er der en enkelt streg og der skal jo gerne være nogle flere. Vi har 2 pc som begge skal på denne forbindelse. kan man købe nogle antenner der kan bruges til en router??? Vi har en D-link route med 2 antenner. kan jeg bruge den??? Dens antenner er vel bare til at forstærke signalet FRA routeren og ikke TIL???

Håber i kan hjælpe mig. Gerne med link til udstyr m.m.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. maj 2011 - 22:05 #1
Du kan godt bruge en ekstra router, men jeg vil da mene du os kan købe ekstra udstyr, men det er som regel pcens netkort der ikke er godt, det afhænger os af hvor langt væk den trådløse adapter du vil forbinde til er?
Avatar billede joppedk Nybegynder
11. maj 2011 - 22:18 #2
Jeg kan oplyse at jeg lige har gået en tur med min bærbar og fra en enkelt streg og til fuldt udslag drejer det sig om en afstand på ca 30 meter hvor der kun står et træ imellem..
Avatar billede joppedk Nybegynder
11. maj 2011 - 22:21 #3
Jeg havde bare forstået at de antenner der nu sidder på en route kun var til at sende signalet fra route og ud i rummet og man ikke kunne anvende dem til at fange et signal. tager jeg helt fejl???
Avatar billede thov Forsker
11. maj 2011 - 22:49 #4
Avatar billede thov Forsker
11. maj 2011 - 23:10 #5
Nå, det gik ikke, og kortlink.dk virker først nu.
http://kortlink.dk/92qy
12. maj 2011 - 06:53 #6
... for nogle år siden var jeg også på Camping - gammel bærbar - USB baseret trådløs modtager - 3 meter lang USB forlænger ledning til toppen af den normale TV antenne + 1 meter... så kunne den fange rimeligt...

Selvf. pakket ind i regntæt pose...
Avatar billede joppedk Nybegynder
10. marts 2012 - 15:56 #7
Mange tak for svar....