Avatar billede emilielund Nybegynder
11. maj 2011 - 18:07 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

reklame analyse

er der nogle der kan fortælle mig hvad en tatoveringerne symbolisere? og ellers hvilke andre symboler der er i reklamen.
http://imageshack.us/photo/my-images/52/cykelreklame.jpg
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 18:14 #1
Som skrevet "Impression" Nøgen kvinde med en kvindecykel der hvor manden først kikker og dernæst en Mandecykel hvor kvindes intelligens sidder. Meget romantisk! :-)
Avatar billede emilielund Nybegynder
11. maj 2011 - 19:54 #2
er der andre symboler og effekter? fx tatoveringerne, hendes krop, lyset farver eller andet?
er der en rød tråd? :)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 20:12 #3
Ja, den henvender sig til manden, som ser 2 sider af en kvinde. Manden vil gerne købe en Cykel, og sælger kvinden Idéen om, at hun selv ville se godt ud på en Cykel. Men om han køber en cykel til hende, er et spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 20:15 #4
En kvinde, ville måske nok tænke: Skat! Din røv ser bedre ud på en cykel. Har du ikke lyst til at køre dig en tur? Ha ha!
Avatar billede Vandreren Novice
11. maj 2011 - 22:22 #5
Sort og hvid, femininitet og maskulinitet, yin og yang.

Komplementære kontraster, reklamefolk der ikke ved at det kvindelige er mørk og det mandlige lyst i taoismen. En digitalt manipuleret model for blikfang.

Den tatoverede babe ligner snarere noget fra en motorcykelreklame. Et forsøg på at overføre "born to be wild"-friheden fra bikerkulturen til cykelister.
Avatar billede emilielund Nybegynder
15. maj 2011 - 00:39 #6
tak for de gode bud på tolkningen af reklamen.
Hvis i kan finde på bare de mindste andre ting omkring reklamen, så må i endelig skrive :D
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 00:47 #7
Hold da op! efter 5 dage, kommer der en reaktion :-)

En Tattoo symbolisere en frigørelse, fra andre medier. Og da billedet skære halvt igennem, ville jeg adskille mandens og kvindens interesse.

Ellers andet?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 00:56 #8
Det billed du viser er rimeligt "grumset" men sådan skal det måske være?

Jeg ville nok fokusere lidt mere, på den nøgne krop, end på cyklerne. Hvis hun havde et par stramme Tights på ville jeg nok kikke lidt oftere :-)
Avatar billede emilielund Nybegynder
15. maj 2011 - 01:43 #9
Jeg fik billedet i en temmelig dårlig kvalitet, desværre :(
hvad mener du med det sidste du skriver: at du ville kigge lidt oftere? :)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 01:57 #10
Bar røv har vi set før, men et par spændene stramme Tights, skal udforskes :_)
Avatar billede emilielund Nybegynder
15. maj 2011 - 11:13 #11
tror du ikke at reklamen giver mere blikfang ved en nøgen krop end ved en med tights på?
Avatar billede emilielund Nybegynder
17. maj 2011 - 18:56 #13
symbolisere hendes skulderblade, albuer aller numse ellers noget :)
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2011 - 19:04 #14
*skummelt* :-)
Avatar billede emilielund Nybegynder
18. maj 2011 - 10:27 #15
og du siger at den henvender sid til manden, men jeg har lige fået den information at den blev bragt i magasinet 'Woman'
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2011 - 15:06 #16
I den mørke halvdel er kvinden tatoveret og kun dér.

Den lyse halvdel er altså den "rene" del af kvinden med hendes feminene cykel, der passer til den type. Den mørke halvdel er den maskuline del af kvinden med drengecyklen, tatoveringerne, det løse hår og den mere vilde og dyriske udstråling.

Det handler om, at der sælges cykler til alle typer af kvinder. Det er det, der forsøges i reklamen.
At hun ikke har noget tøj på, skyldes for mig at se bare, at hun (man) her skal se sig selv 100% som man er.

Et bud i det mindste.
Avatar billede emilielund Nybegynder
23. maj 2011 - 10:42 #17
tak for den :D super godt!
Avatar billede emilielund Nybegynder
01. juni 2011 - 16:07 #18
jeg tænkte på om det er et lukket eller åbent kropssprog.
for den er vel lukket på den måde at hun står med ryggen til, men også lidt åben da hun kigger over skulderen.

- hvorfor har de valgt at beskære billedet der ved numsen?

- er der nogle sexsymboler/fallossymboler

- hvor kigger hun hen. - og har det nogen betydning?
Avatar billede emilielund Nybegynder
01. juni 2011 - 17:48 #19
her er lige en bedre version af reklamen. :)
http://img846.imageshack.us/img846/3054/cykelreklame.pdf
Avatar billede emilielund Nybegynder
06. juni 2011 - 10:37 #20
øv
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2011 - 14:23 #21
Det var så lidt?