Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 08:20 Der er 26 kommentarer

Billede og Lyd lagger, med intervaller.

Hej Eksperten

Jeg har noget af et problem.

For en lille uge siden købte jeg mig et Logitech G35 Headset, og lige siden har min computer opført sig ondsvagt.

Engang imellem, typisk når jeg spiller spil, og høre musik samtidig, så begynder mit spil at hakke, og det samme med lyden, det er "kun" sket 4 gange siden jeg købte headsettet, og jeg har været nede og få byttet det 1 gang allerede.

Jeg tjekkede mine CPU Core Temps igår da episoden fandt sted, og de lå alle fire kerner, omkring 60C, hvilket ikke burde være noget at råbe vagt i gevær for?

Jeg har prøvet at Re-installere G35 drivers, både fra hjemmesiden af og fra CD

jeg vil simpelhen gøre ALT for at få løst det her, da jeg har brugt en helvedes masse tid & penge på min PC.

Computer Specs:

HDD med OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB
CPU: Intel Core i7 Quad Processor i7-950
Motherboard: Gigabyte GA-X58A-UD3R
CPU køler: Corsair H50 Hydro Series CPU Køler
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9
PSU: Chieftec Super Series 750W PSU
Grafikkort: Gainward GeForce GTX 590 3072MB PhysX
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 08:37 #1
Prøvet og spille spillet og høre musikken uden brug af dit headset?
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 08:41 #2
Hov ja, mens problemet stod på igår, så skiftede jeg til et jackstick headset, hvor lyden var fin, da jeg så smed G35 i igen, så hakkede den igen, spillet hakkede dog stadig mens mit jackstick headset var i.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 08:43 #3
Hvilket program afspiller du musik med? Installerer headsettet noget software som evt kunne være unødvendigt?
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 08:48 #4
har lige skiftet fra Media monkey, til Winamp, da G-knapperne på headsettet ikke virker til MM. Altså, den installere et program til konfigurering af G-knapperne (hvor der høre en Stemme forvrænger med i programmet), dette program skal også været installeret for at bruge 7.1 Sorround sounden.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 08:52 #5
Hvilket styresystem bruger du? Har du selv installeret driverne til din pc eller har windows selv gjort det (Hvis det er 7) og har du opdateret dit bios + evt. drivere til sidst nye?
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 09:01 #6
jeg  bruger Window 7 Ultimate 64-bit, har godt nok ikke opdatert bios, eller faktisk noget som helst, da jeg for at være helt ærlig, ikke kan finde ud af at opdatere Bios, eller finde de rigtige drivers til mit system.
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 09:09 #7
Jeg har selv installeret G35 Driveren, resten er automatisk installeret.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 10:04 #8
Så vil jeg sige at det er der problemet med stor sandsynlighed er (:
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 10:09 #9
Her er bios: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3305#bios

Her er drivers til dele på bundkortet: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3305#driver

Her er graffikkort driveren: http://www.gainward.com/main/download.php?vgapro=486

Jeg vil dog lige understrege at du KUN skal gå efter driverne softwaren betyder ikke at det vil køre bedre i alle tilfælde, har selv et ati hd 5770 kort og det kører langt bedre uden dets software end det gør med softwaren.. så det vil tage tid for dig at få til og køre rigtigt (Måske kun dog)
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 10:19 #10
Okay, det vil jeg prøve ligeså snart jeg kommer hjem fra arbejde, tusinde tak for din tid!

Bios update, skal jeg boote fra en CD for at installere ikk?
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 10:28 #11
jeg forstår godt nok ikke hvordan 1 driver, kan have effekt på både Video og lyd, men håber virkelig at det virker!
Avatar billede kuusbrian Nybegynder
10. maj 2011 - 10:54 #12
Du kan osse hente et gratis program der hedder Slimdrivers, dette er genialt progmer der undersøger dit system, hvorefter den finder de bedst egenede driver til dit system..bruger det selv og mit system køre flawless efter dette.

så bare søg på slimdrivers i google.
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 10:55 #13
@kuusbrian

Kan dette også opdatere min BIOS? eller kan jeg finde en guide et sted til hvordan jeg lige gør det.
Avatar billede kuusbrian Nybegynder
10. maj 2011 - 11:40 #14
Ja gigabyte har deres online bios update, som kan køres via Windows..kan ikke lige huske hvad det hedder.. tro det hedder @BIOS det progrem der kan bruges
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 11:45 #15
Du skal ikke gøre det på den måde, brug de links jeg har givet dig og gør det så du kan det.. den der genvej lær du intet af...! BIOS kan du opdatere ved og hente BIOS og så er der en BIOS opdateringsprogram på den cd der fulgte med til dit bundkort
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 12:02 #16
Har også hørt lidt skidt om @BIOS på the interwebz, den skulle hvis lave rimelig mange fejl, så den vil jeg prøve at gøre på den måde du forklarer Blue.

Er bare spændt på om det overhovede løser problemet .. Vil i være til at få fat i, hvis nu min problem forbliver?
Avatar billede kuusbrian Nybegynder
10. maj 2011 - 12:33 #17
Ja ok..men har brugt den anden metode et par gange uden problemer, via online..men op til dig hvordan du vil gøre det
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 12:40 #18
Har dog lige brugt SlimDrivers til at opdatere min Arbejds PC .. 20 Updates på ingen tid, det er et frækt lille program.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 12:44 #19
Vi er herinde og ellers er der flere, jeg vil dog stærkt anbefale dig at formatere din pc efter en bios opdatering grundet bios er så langt inde i pcen du kan komme og gøre en forskel.. og derefter smide windows på og installere driverne jeg har henvist til så du får det til og køre som det faktisk skal gøres.. nu hvor du har en rimelig pevret pc så synes jeg det er en skam hvis du blot vælger de nemme løsninger mht. systemets opsætning men det er så op til dig hvad du vælger, men vi er herinde så du kan altid lave et topic (Eneste krav er jo nærmest at du har point nok ;) )
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 13:00 #20
En formatering er måske ingen dum idé, ville dog være en skam at miste alle mine Steam installationer ... men de ligger på en anden disk, så det er vidst ikke nødvendigt at formatere?

Så jeg.

1. BIOS opdatere.

2. Formatere min SSD, hvorpå mit OS ligger nu.

3. Installere drivere fra link.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 13:07 #21
Korrekt - du skal blot formatere C: det andet drev skal ikke berøres, hvis du vil gemme data så smid det på den anden disk (steam mindes jeg kan lave backup)
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 13:08 #22
Og nu skal du self først hente alle driverne og du må KUN have tilsluttet skærm, mus og tastatur så længe driverne ikke er installeret (Altså af indput) det inde i pcen skal du ikke gøre noget ved..
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 13:11 #23
Skide smart jeg valgte at isolere min OS på en SSD :D

Tusinde tak for hjæloen Blue, nu håber jeg at alt det her kommer til at fixe mit problem.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 13:14 #24
Jeg vil ikke garantere det, men jeg vil da sige med stor sandsynlighed at det burde være problemet.. men uanset så burde du jo have gjort det i forvejen så vi får da rettet op på din pc ;)

Jeps det er en fornuftig ting at have min 2 harddiske i sin pc så man ikke mister data hvis ens system fejler helt eller harddisken samt systemet vil kunne køre mere stabilt og du vil få mere performance (Ved dog ikke med SSD men med sata kan det mærkes)
Avatar billede BiologicalBob Nybegynder
10. maj 2011 - 14:07 #25
Så håber jeg bare jeg kan finde ud af BIOS opdatere :b
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 15:22 #26
Det er skam nemt nok, blot smæk den cd du fik med bundkortet og find et program der hedder eller har noget med BIOS og gøre;) OG husk nu at formatere bagefter