Avatar billede NVedsted Juniormester
09. maj 2011 - 20:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

C eller C++

Jeg kunne godt tænke mig at lære C eller C++. Fordi jeg gerne vil kunne lave små programmer til min Windows Xp.
Hvad skal jeg lave det i C eller C++?
Hvilken editor skal jeg bruge?
Hvor er der gode tutorial?

Mvh
Nicklas Vedsted Knudsen
Avatar billede jaze Nybegynder
09. maj 2011 - 20:49 #1
Hvad er det for "små" programmer du kunne tænke dig at lave?

C/C++ er høj niveau sprog og kan være overkill,  alt efter hvad du ønsker at kunne.

Har du overvejet C#? godt gratis udviklings værktøj og ca. 1 million tutorials.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2011 - 20:53 #2
Hvis dine apps er generelle bruger apps, saa vil C# vaere mere hensigtsmaessigt.

Vil du gerne interface Windows lidt mere direkte, saa skal du over i C/C++.

Hvis du kun vil lave Win32 API kan du noejes med C. Hvis du vil bruge MFC, ATL, COM etc. skal du op paa C++.

C er et ret nemt sprog at laere. C++ er et ret komplekst sprog.

Naesten alle compilere og IDE understoetter baade C og C++.

Mit forslag vil vaere MinGW til compiler og en generel editor saasom notepad++ eller jEdit.
Avatar billede NVedsted Juniormester
10. maj 2011 - 14:09 #3
Så hvis jeg vælger C#, hvilket program skal jeg så bruge?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2011 - 14:31 #4
Saa skal du have:
* .NET som kommer med gratis compiler
* Visual Studio Express Edition eller SharpDevelop som er gratis IDE (du kan ogsaa koebe hoejere versioner af Visual Studio)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2011 - 04:19 #5
Tid at faa afsluttet her?
Avatar billede NVedsted Juniormester
29. juni 2011 - 23:35 #6
Har kigget på det ikke stykke tid kan ikke få det ind i mit hoved.

Bare smid et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2011 - 01:02 #7
ok