Avatar billede JohanSP Nybegynder
09. maj 2011 - 15:51 Der er 1 kommentar

Mine powerpointkæder skal have ny sti til excel ark.

Hej Eksperter!

I forbindelse med work sidder jeg med en powerpoint præsentation som skal opdateres - indeholder 250 kæder fra 3 excel ark.

Nu skal jeg ændre noget af filplaceringen hvor PPT hender data fra excel (så det henter et nyt sted på drevet istedet for).

En mulig løsning er: Filer -> rediger kæder til filer.

Problemet med dette er bare at jeg skal gøre det 250 gange pga. jeg har 250 kæder.

Er der nogen der kender en smart måde at ændre dette på, nærmest som en søg/erstat funktion? På forhånd tak

JohanSP
Avatar billede enriko Nybegynder
05. juni 2011 - 00:21 #1
Det er VBA vi snakker om ikk? Er det ikke bare starte VBA op, og når du kan se koden , bruge Find and Replace funktionen fra Edit, tror jeg den ligger, så er det bare med indsætte hvad den skal søge efter og indsætte hvad det nye sti skal hedde.