Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2011 - 12:00 Der er 4 kommentarer

Dårlig signal ved trådløs netværk

Jeg har en næsten ny Medion desktop, som er installeret med Windows 7.
Da jeg kørte kabel fra routeren (Telenor), var der ingen problemer, men efter at være skiftet til wireless Zyxel P-2601HN-F1, virker internettet kun hvis PC'en står tæt på routeren. Selv med under 1 meters afstand måler jeg -45 til -50 dB med værktøjet inSSIDer 2.0 og kan kun se mit eget netværk, mens min gamle Medion PC med Windows Vista ser netværket med -25 til -35 dB og kan se 3 andre netværk fra samme placering.

Jeg har opdateret driverne og har forsøgt Medions support, men uden resultat.
Avatar billede glvi93 Nybegynder
05. maj 2011 - 15:11 #1
Det er nok routerens opsætning.
Vil gerne lige vide hvordan du har sat den op før jeg laver for mange konstateringer.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2011 - 09:39 #2
Hvilke oplysninger skal du bruge ?
Avatar billede Gurlimor Nybegynder
18. maj 2011 - 17:40 #3
Hej.

jeg havde samme problem jeg blev rådet til at købe en billig ruter som jeg har sat til den anden og det har givet mig et godt  signal..

Vh.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 07:28 #4
Jeg har prøvet med en repeater, men den kan ikke spille sammen med Telenors ZYXel modem. (De har selv forsøgt at sætte det op)
Løsningen blev så at trække 20 m kabel gennem skunke og vægge !!!!