Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. maj 2011 - 10:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Underlig fejl i Access 2010 på Windows XP

Jeg bruger nedenstående funktion til at læse oplysninger om de ribbons jeg bruger i mine Access applikationer ind fra en tabel.
Det virker fint i nedenstående tilfælde:
Access 2007 - Windows XP
Access 2007 - Windows 7

Access 2010 - Windows 7

Men Access 2010 - Windows XP giver en fejl
430: Class does not support Automation or does not support expected interface

Hvad i alverden betyder det?

Public Function fhpRibbon_Load_All() As Integer
' -----------------------------------------------------------------------------------
' Purpose      : Load all ribbons from local_Ribbon_XML
' Called from  :
' Returns      : Integer
' Parameters  :
' Remarks      :
' -----------------------------------------------------------------------------------
On Error GoTo Error_fhpRibbon_Load_All
  Dim rst As New ADODB.Recordset

  strSQL = "SELECT fldRibbon_Name, fldRibbon_XML FROM " & conTable_Ribbon_XML
  rst.Open strSQL, CurrentProject.Connection, adOpenStatic, adLockOptimistic

  While Not rst.EOF
    Application.LoadCustomUI rst("fldRibbon_Name").Value, rst("fldRibbon_XML").Value
    rst.MoveNext
  Wend

  rst.Close
  Set rst = Nothing

Exit_fhpRibbon_Load_All:
  Exit Function

Error_fhpRibbon_Load_All:
  fhpRibbon_Load_All = -32768
  Select Case Err.Number
    Case 32609
    Case 3021
    Case 2501
    Case Is < 0
    Case Else
      MsgBox Err.Number & ": " & Err.Description, vbOKOnly + vbCritical, "Error in function 'fhpRibbon_Load_All'"
      fhpError_Display "modRibbonSystem", "fhpRibbon_Load_All"
  End Select
  Resume Exit_fhpRibbon_Load_All

End Function
Avatar billede neoman Novice
04. maj 2011 - 13:04 #1
Smid "430: Class does not support Automation or does not support expected interface" ind i Google - der kommer en del inspirerende ting frem, så som versionen af MDAC
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. maj 2011 - 13:23 #2
Det viser sig at det er Microsoft ActiveX Data Objects der er skyld i denne fejl.
På Windows 7 /Access 2010 er det en version 2.8 der bruges.
Den ser også ud til at være på XP / Access 2010, men hvis jeg skifter til version 2.5 i stedet for, så spiller det igen.

Så det må jeg jo så bare gøre inden jeg sender applikationen til kunden.