Avatar billede varmeskud Praktikant
03. maj 2011 - 19:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Microfon virker ikke

Hej

Jeg har købt følgende microfon http://www.logitech.com/da-dk/speakers-audio/microphones/devices/221

Men jeg syntes ikke at kunne få den til at virke.
Min computer er en bærbar Dell som køre med WinXP.

Når jeg sætter microfonen til, og går ind og køre en hardware test, så kan jeg godt få den til at spille lyden ud over computeren højtaler.
Men når jeg afslutter testen. Så kan jeg ikke få den til at komme med lyden ud over computerens højtaler, og aj heller hvis jeg sætter kabel fra computeren over i anlægget.

Hvordan for jeg lyden fra microfonen ud over computeren højtaler, eller ud over anlægget?

Evt. et gratis lille program i kan linke til?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. maj 2011 - 20:17 #1
03. maj 2011 - 20:17 #2
... kontrolpanel - lyd... - se hvilke input/output enheder der er foretrukne ?
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. maj 2011 - 20:25 #3
#1 Nu ser det ikke ud som på billedet du linker til.
Men når jeg køre hardware testen der inde. Så kan den godt komme med lyd. Men når jeg afslutter den. Så stopper lyden også.

#2 Jeg har sat den til at bruge computeren højtaler til output, og microfonen til input.
Avatar billede milter Ekspert
03. maj 2011 - 21:21 #4
Klik:  Start > Kør > I feltet skriver du: sndvol32.exe > OK > Indstillinger > Egenskaber > Eksperimenter videre derfra, og på et tidspunkt burde du få det til at virke :-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. maj 2011 - 22:32 #5
#4
Der har jeg tidligere været inde, og syntes jeg har prøvet alt hvad jeg har kunne, uden at få det til at virke.
Jeg tror måske det er fordi det er USB microfon?

Så jeg er ude i, at jeg måske skal bruge et lille program som kan gøre det "rigtige" ?
Avatar billede milter Ekspert
04. maj 2011 - 19:20 #6
#5.

Hvilke lydenheder kan du vælge mellem i kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Lydenheder ?
Avatar billede varmeskud Praktikant
07. maj 2011 - 20:08 #7
Under lydenheder kan jeg vælge følgende:
afspilning af lyd - standardenhed: SigmaTel C-Major Audio

Indspilning af lyd - standardenhed: AK5370
Der kan jeg også vælge - SigmaTel C-Major Audio
Men AK5370 er min USB microfon.

Og jeg har sat kryds i - Brug kun standardenheder.
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2011 - 22:08 #8
Prøv at sætte standardenhed til at være  "SigmaTel C-Major Audio" i indspilning.

Gå derefter ind i Start > Kør > I feltet skriver du: sndvol32.exe > OK > Indstillinger > Egenskaber > Indspilning og sørg for, at der sat vinge ved Mikrofon her.
Avatar billede varmeskud Praktikant
07. juni 2011 - 15:42 #9
Hej

Beklager vente tiden.

Jeg har prøvet det hele, og har også fundet et heatsæt hvor jeg sætter mini jack stik i pc til høretelefoner og til dens microfon.

Hvis jeg vælger og testet harware, så kan jeg godt komme til at høre min egen stemme.
Men når jeg afslutter testten. Så kan jeg ikke få noget lyd fra microfonen ud over computeren.

Så jeg tror jeg mangler et program som kan aktiver microfonen, og afspille det over computerens højtaler.
Hvilken program kan jeg bruge til dette?
Avatar billede milter Ekspert
08. juni 2011 - 16:38 #10
Det skulle kunne lade sig gøre med din computer uden noget specielt program.
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. juni 2011 - 23:26 #11
Jo men kan desværre ikke få den til at gøre det.
Meget underligt. Så jeg ved ikk ehva jeg så gør.
Avatar billede varmeskud Praktikant
16. juni 2011 - 13:55 #12
Lukker og åbner et nyt i håb om at få hjælp til at få det til at virke.