Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2011 - 12:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bygge en hjemmeside

Hejsa,

Jeg skal lave min egen hjemmeside.

1. Jeg har besluttet mig for hvad den skal hedde, og domæne navnet er ledigt.

2. Den skal være lige som f.eks eksperten og mange andre sider, altså dvs. nyhedssite med debatforum.

Hvordan kommer jeg igang? Jeg står pt. helt uden erfaring.
Avatar billede rix Praktikant
02. maj 2011 - 12:59 #1
Føst skal du lære html dette ee vigtigt da det er en sides grund element en god side er http://html.dk

når du kan det nogenlunde så skal du lære javascripts

til sidst skal du lære php dette er en server sprog og der kan.du lave en lohinsystem og meget mere en side kunne F.eks være http://phpatikler.dk
Men hvis sin server ikke understøtter php skal du igang med asp dette sprog kender jeg ikke mehet til så der har jeg ingen sider at hendvende til
Avatar billede rix Praktikant
02. maj 2011 - 13:04 #2
Ups php linket var forkert her er den rigtige http://phpartikler.dk/
Avatar billede glvi93 Nybegynder
02. maj 2011 - 13:05 #3
Hvis du hurtig skal sætte en hjemmeside op, så er der mange web sider som tilbyder at sætte en grafisk brugerflade så du eks. kan tilføje knapper, tekstbokse og links.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. maj 2011 - 13:10 #4
Eller bruger et CMS. Wordpress er let at gå til og der findes et hav af temaer.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2011 - 13:11 #5
Jeg starter med at køre de der guides igennem. Når jeg så har gjort det, skal jeg så købe domænet og bruge min viden fra de guides til at åbne en debatforum til test?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2011 - 13:13 #6
http://wordpress.dk/forum/topic/problemer-med-at-komme-ind-pa-min-blog

Sådan noget her, et forum ala dette, kan det gøres via wordpress?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. maj 2011 - 13:16 #7
Det ER lavet i wordpress ;o)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2011 - 13:22 #8
Nu har jeg oprettet en wordpress hjemmeside, hvordan får jeg stablet et forum på benene?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. maj 2011 - 13:37 #9
Der er et hav af tutorials. Gå i gang med at læse nogle af dem ;o)
Avatar billede glvi93 Nybegynder
02. maj 2011 - 14:43 #10
mit svar på at lave et forum er at lave noget som folk kan lide, fx at skaf nogle billeder af folk også sammenlign dem med dyr eller tag 2 billeder ved siden af hinanden og lad folk stemmer på billederne.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2011 - 15:02 #11
#9 kan du linke til noget helt konkret?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. maj 2011 - 13:03 #12
Jeg vælger at bruge denne tråd til at starte med. Mange tak for hjælpen. Smid et svar dem af jer der vil have point.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. maj 2011 - 15:43 #13
Lukker.