Avatar billede neo3000 Nybegynder
24. april 2011 - 02:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dynamisk tilføjelse af nye input-felter

Hej,

Jeg er ved at lave et stort system, hvor det skal være muligt for administratorer at definere hvilke felter der skal være mulige for brugerne at taste i, hvilket også betyder der skal kunne oprettes nye, f.eks. hvis der som standard er:

Brugernavn
Rigtigt navn
Adresse

Og administratorerne ønsker at tilføje "Telefonnummer" og "Email"..

Men, hvordan vil I mene at den bedste måde at gøre dette på er?
Jeg har "overtaget" systemet fra en anden (well, han døde...) og som det er nu, så skal der oprettes en ny kolonne i den ønskede tabel, hvis det skal kunne lade sig gøre, derfor ikke så dynamisk som det kunne ønskes, da det skulle gøres af den person.
Udover det, så er det lavet i oldschool asp, så jeg er samtidigt igang med at lave en version i php i stedet for.

Så, der er tale om en MySQL database med php kørende foran.

Ser frem til at høre jeres input :)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2011 - 02:10 #1
bruger
------
brugerid
navn
adresse

attributter
attributid
attributnavn

brugerattributter
brugerid
attributid
val
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2011 - 21:48 #2
OK?