Avatar billede Henryk Nybegynder
21. april 2011 - 00:48 Der er 8 kommentarer

Hjemmeside ikke synlig fra lokal computer

Hej.

Jeg tror at emne var beroet flere gange, men jeg kan ikke finde frem til den problem jeg oplever selv, derfor tillader jeg mig, at stille spørgsmål en gang til. Jeg har følgende problem med hjemmeside. Alle kan komme på min hjemmeside fra internet, jeg kan også komme på hjemmeside ved at skrive lokal IP adresse. Men jeg kan ikke komme på min hjemmeside ved at skrive global IP adresse eller hjemmeside navn. Jeg har ikke checket om kan jeg komme på FTP eller andre servicer. Så jeg kan ikke udtale mig om hvordan den vil opføre sig. Konfiguration af min system er følgende:

internet udbyder er: www.Skyline.dk
Router: Linksys WRP400
OS: har jeg prøvet flere af dem. Windows 2003 server, Vista 64bit, Linux Ubuntu.
Nu systemet kører med Windows Vista 64bit, og IIS7

Er der nogen der kan komme med fornuftig tip? Hjemmeside er ikke så vigtig da den bruges kun til test og til at lære sig at lave hjemmesider. Men det vil vare rar at få den til at virke.
Avatar billede beetle Nybegynder
21. april 2011 - 01:17 #1
Du skal en tur forbi din HOSTS fil

http://www.google.com/search?q=how+to+edit++your+hosts+file&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Indæst din webserver's ip adresse sammen med det domænenavn omverdenen kender den som ..

-- CUT >--
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost
10.0.0.20    ditdomæne.dk
-< CUT --

Hvor du selvfølgelig erstatter 10.0.0.20 med den faktiske ip-adresse og ditdomæne.dk med, ja dit domæne.

Kør en ipconfig /flushdns fra en cmd prompt efterfølgende og genstart din browser (eller genstart din maskine hvis det er for bølvet)
Avatar billede Henryk Nybegynder
21. april 2011 - 02:57 #2
Hvad skal den indtastning gøre godt for? Hjemmeside er synlig for omverden. Den er ikke synlig fra en lokal computer. En computer der sidder på samme net på samme router. Derfor har jeg svært at følge din forslag
Avatar billede beetle Nybegynder
21. april 2011 - 14:34 #3
Som det er nu:

- Du skriver "www.mitdomæne.dk" i browseren.
- Der laves så et DNS opslag på "www.mitdomæne.dk" hvorved din eksterne ip "1.2.3.4" fremskaffes.
- Din maskine beder så din router om at snakke med "1.2.3.4" og her går det galt, for i stedet for i stedet for at sige, aha .. det er jo mig, og så finde tilbage til din webserver på 10.0.0.20, via port 80, bliver den forvirret og gi'r dig ingenting.

Med hosts ændringen:

- Du skriver "www.mitdomæne.dk" i browseren.
- Der laves ikke et DSN opslag på "www.mitdomæne.dk" og din router bliver aldrig spurgt om råd. I stedet ved din maskine allerede at den skal snakke med 10.0.0.20.
- Din side loader fint.
Avatar billede Henryk Nybegynder
21. april 2011 - 16:05 #4
Jeg beklager, men synes at forsat er der ikke korrekte svar på min spørgsmål. Nå mennesker skriver "www.mitdomæne.dk" kan de komme frem til mit hjemmeside. Skriver de direkte IP adresse i sted for, de kan også komme på mit hjemmeside. Så ude fra verden er der ingen problemer med at finde frem til min hjemmeside

Til gengæld hvis jeg skriver "www.mitdomæne.dk" eller direkte IP adresse jeg kan ikke se min hjemmeside. Slev om jeg sidder i samme rum og ovn i ved samme computer der hvor webserver er installeret på.

Det kan godt vare at din forslag kan bruges, men det ikke svare mig hvorfor sker det. Og hvorfor er alt i orden hvis jeg afprøver det hos en anden internetudbyder. Jeg har tre forskellige router linksys wrp 400, d-link 635 og en zyxel NBG-420N. Og fejlen gentage sig på alle af dem. Jeg har prøvet lave fabriksindstillinger men det ikke hjælpe. Så jeg vil forsat lede efter den korrekte svar.
Avatar billede beetle Nybegynder
21. april 2011 - 17:37 #5
Jeg gentager ..

"Din maskine beder så din router om at snakke med "1.2.3.4" og her går det galt, for i stedet for i stedet for at sige, aha .. det er jo mig, og så finde tilbage til din webserver på 10.0.0.20, via port 80, bliver den forvirret og gi'r dig ingenting"

Nogen routere er smarte nok til at kende sig selv, og så - via port forwarding tabellen - finde tilbage til den interne ip-adresse som din webserver står på, andre kan ikke. Du har en der ikke kan og derfor må du sørger for at holde din router uden for indflydelse. Det gør du via HOSTS filen. Længere er den ikke.
Avatar billede Henryk Nybegynder
21. april 2011 - 17:38 #6
Jeg tror at det bliver ikke nemt at komme med korrete svar så tror jeg at antal af point skal fordobles...
Avatar billede beetle Nybegynder
21. april 2011 - 17:39 #7
Bevares, du kan også selv sætte en DNS server op, og så mappe din lokale IP adresse til dine domæner den vej, men så har du også brugt USS Nimitz til at fjerne en musvit med.
Avatar billede Henryk Nybegynder
21. april 2011 - 21:00 #8
Den med at lave sin egen DNS server. Er klar over at det er at bruge USS NIMITZ på busheman. Og måske i sidste ende vil jeg bruge den. Men, jeg er ikke så godt til det. Og det fortsæt den løsning ikke besvare min spørgsmål