Avatar billede michaeltryl Seniormester
19. april 2011 - 18:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dvd til mkv

Hej
kender i et godt program som kan lave dvd'er om til mkv filer så jeg kan se dem via mit netværk.
Jeg har prøvet diverse programmer, men kunne være rart hvis det findes et gratis program til det. alle jeg har fundet indtil videre er prøve versioner.
Avatar billede chalde Seniormester
19. april 2011 - 18:35 #1
Avatar billede frem-ad Professor
19. april 2011 - 19:01 #2
Jeg plejer stor set kun og bruge format factory
Du kan hente den gratis her http://www.formatoz.com/
Avatar billede michaeltryl Seniormester
20. april 2011 - 17:32 #3
Hej og tak for jeres svar.
Jeg har prøvet begge.
Handbreak lavede en mkv fil som ikke kunne afspilles, prøvede 2 gange med samme resultat, en hel dvd kom kun til at fylde ca 250 MB, og jeg kørte med standard settings.

format factory virker umidbart fint, men det laver dem kun til video filer og ikke mkv.
Har hørt man i MKV formatet kan beholde kapitel indelingen af filmene.
Avatar billede frem-ad Professor
20. april 2011 - 18:31 #4
format factory du kan da stille det ude i venstre side under video der hvor der står "Alt til MP4, Alt til AVI, osv" der står MKV også når du scroll lidt ned.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
20. april 2011 - 19:23 #5
ja, men jeg skal så vælge alle filerne på dvd'en og får på den måde X antal mkv filer til en dvd. jeg vil godt have samlet én dvd i én mkv fil.
Vælger jeg rom enheder/dvd/cd/iso kan jeg kun vælge at lave en dvd til en videofil eller ISO
Avatar billede michaeltryl Seniormester
25. april 2011 - 13:15 #6
Jeg valgte Handbrake til opgaven, så chalde må godt lægge et svar.
Er det rigtigt at det tager mellem 3-4 timer og konventere filmen fra en iso til mkv?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
01. august 2011 - 11:25 #7
lukker