Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
17. april 2011 - 14:57 Der er 1 løsning

Windows Media Player - deling af medier på NAS

Mediebibliotek består af hhv lokale emner og emner på en lokal NAS.
Andre brugere på samme LAN, som vil opnå adgang til mine delte emner, får kun adgang til mine ting, som ligger på værts-PC'ens HD. Ikke ting fra NAS'en. Ja OK, de burde jo også selv kunne snuppe tingene fra NAS'en... men har en særlig årsags til gerne at ville dele NAS baserede emner.

Andre har samme problem i forbindelse med deling af ting, som en Xbox skal streame...

Har fundet frem til at lægge følgende ind i Registrerings-db:

EnableRemoteContentSharing = 1
i strengen

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Preferences\HME

Nu kan andre brugere se emnerne i mit bibliotek, som ligger på NAS'en. Men de kan ikke opnå adgang til dem... kun til de ting, som ligger på værts-PC'ens HD.

Hjælp...

/KJ
Avatar billede kasperjensen4000 Nybegynder
28. april 2011 - 13:15 #1
Lukket