Avatar billede perneis Nybegynder
17. april 2011 - 12:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opstart af program med windows

Hej

Jeg har gang i et lille projekt, men er stødt på et bump på vejen, jeg har en computer (vista 32bit)jeg har installeret et jukebox program på den som det eneste, og så har jeg været inde i msconfig og gøre at det starter op sammen med windows, men jeg skal have jukebox programmet til at starte op som administrator for ellers mangler jeg nogle funktioner i det, hvordan kan jeg få det til at starte op som administrator, og så en ting til, jukebox programmen udfylder hele skærmen også så man ikke kan se arbejdes linjen i bunden af skærmen og det skal det også men trykker man på windows-tasten eller ctrl+alt+del kan man komme ind i computeren og det skal man ikke kunne i alt fald ikke uden at have en kode af en art, er der ikke en måde hvor på jeg kan låse computeren så uanset hvad man gør kan man kun bruge jukebox programmet med mindre at man har en administrator kode....

håber at i kan hjælpe mig.....

hov jeg glemte lige at sige at for at bruge jukebox programmet skal man bruge tastaturet for at kunne søge på nummer...

mvh... Neis
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. april 2011 - 18:43 #1
Om du kan sørge for at man ikke kan lukke programmet ned / skifte til skrivebordet kommer helt an på om dit jukebox program understøtter det.

Mht. at få det til at starte op med computeren så kan du ligge det under Start -> Alle Programmer -> Start

Så starter det automatisk sammen med computeren.
Avatar billede perneis Nybegynder
23. april 2011 - 16:33 #3
hej

nu har jeg prøvet steadystate, og det er et fint lille program, men det gør ikke helt det jeg vil have det til..

jeg har skiftet over til XP pro for så har jeg ikke de mange problemer med tilladelser som vista giver, jeg har også fået det til at virke så programmet starter op i fuld skærm så man tilsyneladende ikke kan gøre andet end at bruge jukebox programmet, men men men..... trykker man på windows tasten ell. ctrl+alt+del.... så har man mulighed for at komme uden om jukebox programmet og ind i computeren, hvordan låser jeg bestemte taster på tastaturet så som "windows" tasten og "alt" tasten, kan jeg låse dem er problemet løst....
23. april 2011 - 20:50 #4
Fornuftig med skift til XP  *S*

(Der findes sansynligvis en slags *.REG 'ting' man kan køre - men jeg kender den ikke umiddelbart ikke...)
Avatar billede perneis Nybegynder
26. april 2011 - 10:03 #6
:-) ja det må jeg så også indrømme at der skal jeg nok ikke rode for meget inde, prøvet at lave nogle ændringer som jeg fandt hvor jeg skulle kunne slå windows tasterne fra men kunne ikke få det til at virke.... desværre, jeg må bare lede videre på nettet der må da være en løsning som er til at forstå selv for en som mig.... ;-)
Avatar billede perneis Nybegynder
26. april 2011 - 16:40 #7
Stor tak til  karise_larry, problemet løst, jeg har nu lært at ændre i reg-databasen så nu kan jeg slå taster til og fra som det passer mig.....
Avatar billede pstidsen Novice
26. april 2011 - 17:33 #8
dooh... du har over 1000 point og kan ikke reglerne. Du skal IKKE selv lægge svar det er "til løsninger og pointgivning" som der også står. Læs her: www.eksperten.dk/faq#faq-3.

Hvis karise vil have sine point, kan han forklare dig hvad du nu skal ;)
26. april 2011 - 18:00 #9
(Jeg klarer det jo nok - men bare <perneis> fortår principet en anden gang...)
Avatar billede perneis Nybegynder
26. april 2011 - 18:49 #10
jeg er helt ligeglad med hvem der få dem men der er ingen som havde sat teksten under svar så jeg kunne dele point ud, og jeg er helt enig at karise_larry skulle have dem da det var ham som fik mig på sporet at løsningen..... og jeg er MEGET villig til at give ham dem da han helt sikkert fortjener dem....

Mvh.

Neis