Avatar billede markus-king Nybegynder
17. april 2011 - 01:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Unlink billeder fra 2 forskellige mapper?

Hej,

Jeg har forgæves forsøgt at slette billeder fra 2 forskellige mapper med PHP.

Jeg har disse to mapper:

/billeder
/billeder/thumb

Filnavnet som jeg vil slette hedder det samme i hver af mapperne, hvordan er det muligt at få dem slettet?

Det lykkedes mig at få unlink'et et af billederne, desværre fungerer det ikke når jeg skifter dir.

På forhånd tak.
Avatar billede webweaver Praktikant
17. april 2011 - 20:28 #1
Smid noget af dit kode herinde, så vi kan se hvad du prøver på.
Det burde være lige til, og der burde ikke være nogen forskel på om du skal slette et billede det ene eller det andet sted.

Har du husket at give de rigtige rettigheder på din mappe du skal slette billeder i? Ellers får du ikke lov.
Avatar billede markus-king Nybegynder
17. april 2011 - 21:10 #2
Tak for svar.

Burde det ikke blot være muligt at skrive:

unlink('/billede/$row[billede]');
unlink('/billede/thumb/$row[billede]');

Her får jeg fejlmeddelelsen: "Unable to access /billede/$row[billede] in [...]"

CHMOD er sat til 777 i begge mapper.

Håber du kan hjælpe!
Avatar billede webweaver Praktikant
17. april 2011 - 21:26 #3
Prøv med,

unlink("/billede/thumb/" . $row[billede]);

Hvis du har CHMOD til 777, er det ikke der problemet ligger.
Avatar billede markus-king Nybegynder
17. april 2011 - 21:57 #4
Hmm, det hjalp i hvert fald at fjerne / i starten.

Tusind tak skal du have! Skriv et svar tak :)
Avatar billede webweaver Praktikant
18. april 2011 - 04:48 #5
Godt, at det kom til at virke :)