Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. april 2011 - 21:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan bliver jeg hård til windows?

Hvordan bliver man en rigtig windows nørd? Skal jeg bruge noget specifikt udstyr/hardware/software til øve mig på?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. april 2011 - 22:03 #1
Hmm ved at gøre det.

Microsoft Press udgiver en hel del forskellige sæt (kits) som du kan købe hvori du finder bøger og nødvendigt software. En rimelig computer kan køre det meste og har du meget ram kan du køre tingene virtuelt med Virtuel PC der også følger med hvis jeg husker korrekt.

Det gode ved disse training kits er at du kan certificerer dig på officielle microsoft certificeringer og dermed få papir på det du kan.

Den dårlige nyhed er at det koster lidt
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2011 - 22:07 #2
Du skal bruge: En computer + windows + tid + lyst + tålmodighed + google.
Pil, rod, crash, slet.. osv... gør alt det man skal og ikke skal.
Dette kan evt. gøres på en særskilt eller virtualiseret maskine hvis du er nervøs for at ødelægge noget.

Den bedste indgangsvinkel er, efter min mening og erfaring, at blive fortrolig med det gennem hands on. Senere kan der kombineres med uddannelsesmateriale hvis man f.eks. ønsker at blive certificeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 08:14 #3
Enig i #2.
Som tillæg til det vil jeg sige det er en god ide at have et program der kan lave et image af dit c drev så du hurtigt kan komme tilbage på "legepladsen". For en komplet nyinstallation tager flere timer. En gendanning fra et image kan med det rigtige opsæt klares på under en halv time.
Det er nemlig ikke altid at en systemgendannelse fra Windows egen brugerflade kan løse problemerne. Et image er en overskrivning af det aktuelle drev.
Avatar billede johs_j Novice
16. april 2011 - 18:15 #4
Øvelse, øvelse og atter øvelse. Du kan selvfølgelig også tage nogle kurser. Du skal regne med at lave fejl ind i mellem som måske betyder at du skal reinstallere windows fra bunden, men det lærer man også af.
Men du skal ikke regne med at det kommer i løbet af nul tid. Det tager tid - for nogen mere end andre. Jeg fik min første computer i 1985 og jeg lærer stadig noget nyt.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 18:29 #5
Ja der sker hele tiden nye ting for hver styresystem skift, så der er hele noget der skal opdateres inde i hovedet.
Men hvad er dit mål.
Vil du være klog på alle Windows systemer eller hopper du på windows 7 og fortsætter herfra?
Skal du vide noget om det hele kommer du jo til at arbejde på flere forskellige pc'er, da de ældste systemer ikke understøttes på de nye pcere, da der mangler drivere til hardware.