Avatar billede majob5 Nybegynder
15. april 2011 - 14:49 Der er 5 kommentarer

Hjælp til oscommerce shop

Hejsa

Jeg er ret ny i brugen af oscommerce shop, jeg ved ikke meget om programmering, men har alligevel smidt mig selv ud i en webshop.
Jeg har nu et problem med den, der hvor den nederst på forsiden skulle vise de nyeste varer viser den istedet et stykke kode:

TABLE_HEADING_PRICE:

TABLE_HEADING_RATING:
TABLE_HEADING_FIRST_TO_RATE

I kan se det på www.fashion-art.dk

Er der nogen der kan hjælpe mig og give mig en meget detaljeret forklaring så jeg kan komme af med det?

Ydermere vil jeg høre om der er nogle der ved hvordan man kan sætte et billede/banner ind på siden under overskriften?

På forhånd mange tusind tak for hjælpen håber virkelig der er nogle derude der vil hjælpe:)

mvh
Maj
Avatar billede tjens Nybegynder
15. april 2011 - 17:44 #1
De tre tekster er konstanter, som det er meningen man skal oversætte til lokalt sprog.

Men om de blot mangler i oversættelsen, eller om programkoden "glemmer" at hente oversættelsen, kan vi ikke sige uden at se programkode.

Har du mulighed for at vise det relevante programafsnit her?
Avatar billede majob5 Nybegynder
16. april 2011 - 11:29 #2
Hej

Tusin tak for din hjælp.
Der må jeg nok krybe til korset og sige jeg ikke har den store forstand på lige at finde den korrekte fil det står i? Jeg ved ikke hvor jeg skal kigge, undskyld:( derfor jeg har så hårdt brug for jeres hjælp!
www.fashion-art.dk/catalog der ses fejlen nederst på siden.

Men jeg har forsøgt at kigge lidt i forskellige filer.
jeg at fundet dette, som jeg måske synes ikke lignede det andet helt.

<?php
/*
  $Id: product_reviews_write.php 1739 2007-12-20 00:52:16Z hpdl $

  osCommerce, Open Source E-Commerce Solutions
  http://www.oscommerce.com

  Copyright (c) 2003 osCommerce

  Released under the GNU General Public License
*/

define('NAVBAR_TITLE', 'Anmeldelser');

define('SUB_TITLE_FROM', 'Fra:');
define('SUB_TITLE_REVIEW', 'Anmeldelse:');
define('SUB_TITLE_RATING', 'Karakter:');

define('TEXT_NO_HTML', '<small><font color="#ff0000"><b>BEMÆRK:</b></font></small> HTML-kode bliver ikke oversat!');
define('TEXT_BAD', '<small><font color="#ff0000"><b>DÅRLIG</b></font></small>');
define('TEXT_GOOD', '<small><font color="#ff0000"><b>GOD</b></font></small>');

define('TEXT_CLICK_TO_ENLARGE', 'Klik for større billede');

Det er fra filen inde i catalog/includes/languages/danish
og så den php fil der hedder product_review_write

Er det noget der kan bruges?
Sig hvis det er en anden fil jeg skal kigge i så finder jeg den?

Mange tak for hjælpen.
Mvh Maj
Avatar billede tjens Nybegynder
16. april 2011 - 14:13 #3
Jo det er helt klart en oversættelsesfil du har fundet der.
Men om det er den rigtige, ved jeg ikke.

Prøv evt. at lave 3 nye linier i samme format som de eksisterende 'SUB_TITLE...' ,
og med de tre konstanter til venstre for kommaet og det ord du ønsker vist på skærmen til højre for kommaet.

Men det bedste er nok at søge folderne igennem først, for at finde filer der indeholder ordet TABLE_HEADING_PRICE

Hvis systemet ligger på en windows-maskine, (eller du har en kopi af det hele på windows) kan jeg anbefale det gratis program Astro-Grep til at søge med, hvis du ikke synes det virker at lade Windows selv søge.
Avatar billede majob5 Nybegynder
27. april 2011 - 08:19 #4
Hej

Undskyld mit sene svar.
Men tusind tak for hjælpen! Det virker nu. Vi fandt den rigtige fil og det kodestykke manglende ganske enkelt i den danske version, men nu virker!

Ved du evt hvordan man på samme side bare øverst - der hvor der hvis du går ind på siden står en masse tekst - er det der muligt at sætte et billede ind istedet for al den tekst?
Lige under overskriften "fashion-arts forunderlige verden"

På forhånd tak for hjælpen endnu engang:)

Mvh
Maj
Avatar billede tjens Nybegynder
27. april 2011 - 11:47 #5
Hermed et svar så du kan lukke dette spørgsmål.