Avatar billede deaz-34 Nybegynder
13. april 2011 - 17:35 Der er 8 kommentarer

Hjælp til sortering i Excel

Hey kloge hoveder,

Jeg har et Excel ark med en masse tal i kolonne A og en masse tal i kolonne B.

Jeg vil nu gerne have Excel til at "parrer" tallene, sådan at de tal der er ens kommer til at stå ud for hinanden.
Hvis fx både kolonne A og kolonne B indeholdte tallet "1404" kom de til at stå på samme række.

Er der en måde at gøre det på?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2011 - 17:42 #1
Har ikke prøvet dette, men har du forsøgt brugerdefineret sortering?
Avatar billede deaz-34 Nybegynder
13. april 2011 - 17:43 #2
Ja, der er ikke den funktion desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2011 - 17:47 #3
Kan du bruge denne her til noget?
http://www.eksperten.dk/spm/913375
Avatar billede deaz-34 Nybegynder
13. april 2011 - 18:02 #4
Desværre ikke. Det laver bare en sortering efter fx kolonne A og får det tal i kolonne B til at følge med.

Jeg vil have tallene i kolonne A og B til at matche hinanden.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2011 - 18:16 #5
Så tror jeg man skal ud i noget makro til at sortere (eller loopslag). Evt med en knapfunktion. Prøver lige at se om jeg kan finde noget brugbart
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2011 - 18:43 #6
Desværre kunne jeg ikke finde noget som jeg kunne teste med. Håber der kommer en forbi og hjælper dig.
Avatar billede iver_mo Nybegynder
13. april 2011 - 19:37 #7
@deaz-34

Hvad hedder arket, som de to kolonner er i?
Må jeg smide de matchende tal i kolonne D og E eller skal tallene blive i A og B?
Avatar billede deaz-34 Nybegynder
13. april 2011 - 21:52 #8
Hej iver_mo,

Den må helst ikke smide det i andre kolonner.
Jeg har måske fået skrevet det lidt forenklet, da kolonne A og B også har noget tilhørende information.

Jeg har prøvet at lave et eksempel på hvordan arket kunne se ud. De ark jeg skal lave det med, er dog langt større.

https://spreadsheets.google.com/ccc?pli=1&hl=en&key=tiqEiqxZ0MG95xGoP6m02yQ&hl=en#