Avatar billede fofferdk Nybegynder
12. april 2011 - 15:10 Der er 5 kommentarer

Hvor kan jeg finde typen 'Vejtavleskrift'

Jeg skal lave et logo og skal derfor bruge skrifttypen 'Vejtavleskrift' også kaldet 'Transport' på engelsk. Jeg skal have et Ø med i mit logo, så det er vigtigt at det derfor er til stede. Hvor kan jeg finde det? Og kan det hentes gratis?
Avatar billede fofferdk Nybegynder
12. april 2011 - 15:41 #2
Desværre kunne den ikke findes der
Avatar billede falster Ekspert
12. april 2011 - 21:54 #3
Jeg tror ikke, at den findes til download.

Det gør den svenske (Tratex), men jeg forstår godt forbeholdet " men kvalitén kan inte garanteras".

http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Trafikregler/Om-vagmarken/Teckensnitt/
Avatar billede Rosenborg Praktikant
20. april 2011 - 23:48 #4
Ved ikke om det er denne font du leder efter: http://www.urbanfonts.com/fonts/Transport.htm

Den ser nemlig ikke speciel ud på nogle måder..
Hvis du kunne give en link med den font hvor er der er skrevet noget, så ville det være nemmere at hjælpe :)

Jeg kan forresten se at der mangler æøå i fonten som jeg har inkluderet i linket, men dem kan du jo bare lave i photoshop eller illustrator eller noget helt tredje :)

God påske
Avatar billede jcah Nybegynder
21. april 2011 - 14:43 #5
Hvad er det for et logo du skal lave - hvor du skal bruge netop den skrift?

Dansk Vejtavleskrift og Transport (som bliver brugt på vejskilte i England og USA) er ikke samme skrift - de er meget forskellige.

Dansk Vejtavleskrift kan du ikke finde - da den kun må bruges af vejdirektoratet. Istedet kan du benytte Myriad - der følger med i Adobe pakken - og spatiere den lidt ud - så kommer den i høj grad til at ligne vejtalveskriften.