Avatar billede Kim_Li Nybegynder
11. april 2011 - 20:54 Der er 10 kommentarer

Gendanne filer, efter først uheld og derefter en tanketorsk

Jeg monterede disken i min windowshomeserver. Serveren spurgte om jeg ville bruge den til mine sharede filer og det svarede jeg ja til. Uden yderligere varsel formatterede den så disken!

Jeg tog disken ud og forbandt den via usb indgangen på min anden PC. Jeg ville prøve selv og hentede derfor et recovery program fra nettet og det kunne se at der var en masse filer der kunne gendannes. Jeg ville derfor gendanne partitionstabellen og noget må så være gået galt for mig for efter gendannelsen er der ingen filer at se mere. Der er mig bekendt ikke skrevet på disken udover forsøget på at gendanne partitionstabellen.

Men når man kører recovery programmet igen så er der ingen filer at gendanne!!

Er der nogen mulighed for at redde disse filer nu? Eller er alle mine filer bare tabt? For 6 år siden havde jeg et uheld med en disk  og den gang hjalp en gut der hedder Svend Olaf Mikkelsen mig. Er der nogen der ved om han stadig er aktiv? Hans hjemmeside er der endnu (www.partitionsupport.com) men det ser ikke ud til at der er sket noget på siden de sidste 2 år. Er der andre guruer lige som Svend Olaf?

vh

Kim
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. april 2011 - 21:46 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2011 - 22:08 #2
Recuva er også nævnt her: http://www.pcworld.dk/art/115384?fpindex&fppos=3&a=block&i=113

Et genialt og nemt program.
Avatar billede clb92 Nybegynder
11. april 2011 - 22:38 #3
Hvis Recuva (eller andre recoveryprogrammer) ikke hjælper dig, så kan du gratis prøve GetDataBack demo'en (http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm) som kan skanne efter filerne, og give dig en detaljeret liste over gendanbare (rigtigt ord?) filer.

Hvis den kan finde dine filer, så kan du købe programmet. Det har redet mig en enkelt gang, efter jeg tabte min eksterne harddisk...
Avatar billede Kim_Li Nybegynder
12. april 2011 - 18:14 #4
Get data back kan ikke finde de filer der mangler. Man skal nok dybere ned. Jeg ved bare ikke lige hvordan.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2011 - 18:49 #5
Så må du prøve denne løsning.
http://file-scavenger.en.softonic.com/ (...)
der er også en video til på you tube.
http://www.youtube.com/ (...)
Avatar billede clb92 Nybegynder
12. april 2011 - 19:05 #6
Poko1, dit Youtube-link virker ikke...
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2011 - 20:04 #7
Avatar billede Kim_Li Nybegynder
13. juli 2011 - 15:27 #8
Det er aldrig lykkedes mig at få fundet de filer igen. Alle forsøg med de nævnte programmer er ikke gået godt.  Øv.
Avatar billede Kim_Li Nybegynder
14. juli 2011 - 13:37 #9
Jeg lukker sagen nu uden den dog er løst.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2011 - 13:59 #10
Ok.
Husk at acceptere eget svar :)