Avatar billede edbdfip Nybegynder
08. april 2011 - 11:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DVD drev kan ikke findes

Hej
Jeg har tidligere i "denne computer" kunne se mit DVD drev. Nu kan jeg pludselig ikke finde det mere, og det vil heller ikke køre når jeg ilæggr en DVD/CD.
I enhedshåndtering får jeg denne meddellelse:
Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19.
Skkyldes formodentlig at jeg har kørt "Uniblue registry booster"
hvordan får jeg mit drev tilbage ?

Hilsen Finn
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2011 - 11:44 #1
Prøv fix først:
http://support.microsoft.com/kb/314060

Eller:
Prøv følgende. Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.
Avatar billede edbdfip Nybegynder
08. april 2011 - 12:23 #2
glemte at skrive at jeg kører WINDOWS 7 så jeg har ingen "kør"
Avatar billede edbdfip Nybegynder
08. april 2011 - 12:30 #3
kørte regedit direkte fra C\windows og gjorde som du beskrev. Det virkede. 1000 tak for hjælpen
Hilsen Finn
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2011 - 12:53 #4
Et  " Tip " I Windows7 Start > Søg i alle progremmer og filer erstatter " Kør "
Avatar billede haverslev Novice
08. april 2011 - 13:18 #5
Hernmed svar til accept:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. april 2011 - 14:49 #6
Tip hvis du gerne vil have RUN til at være under start højreklik et frit sted på processlinien tryk egenskaber tryk på menuen start tryk på tilpas sæt mærke i komandoen kør.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2011 - 18:53 #7
Kør er ikke nødvendig i Win7.
Søgefeltet bruges i stedet.
08. april 2011 - 20:02 #8
[WindowsTasten] [R]  -> "Kør"

Det virker på alle Windows Versioner...

---

"Uniblue registry booster" kan jeg iøvrigt IKKE anbefale !!!
www.eksperten.dk/spm/909550
Avatar billede edbdfip Nybegynder
08. maj 2011 - 09:14 #9
1000 tak for hjælpen
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2011 - 13:33 #10
Hvorfor tog du selv point?

Fik du ikke brugbar hjælp?
Avatar billede edbdfip Nybegynder
08. maj 2011 - 16:24 #11
det var en fejl fra min side. Sorry. Hvor kan jeg give jer andre point ?